Poepen!

Hoi allemaal,
Mijn kleine meid is nu 5 weekjes oud en alles gaat eigenlijk hartstikke goed, ze is ontzettend lief en vrolijk, ze slaapt alleen wat laat, maar s'nachts komt ze maar weer één keer! Toch heb ik een vraagje, de laatste paar dagen vindt ze het lastig om te poepen! Ze heeft wel de drang, dat zie en merk ik en ook is ze wat winderig, maar ik zie dat ze er last van heeft en ze is soms daardoor wat huilerig! Ik help haar weleens om met een thermometer met vaseline rond te draaien in haar kontje (zei de kraamhulp), maar soms helpt dat ook niet! Hebben jullie ideeën en suggesties, moet ik iets uitproberen, moet ik iets eten, iets laten staan, hoe lang kan dit duren! Help me alstjeblieft want ik vind het zo zielig om naar te kijken!!!

Bijvoorbaat onze dank veel liefs van Karina & Ruby
 
hoi,

Je kan beter niet met de thermometer helpen door in haar kontje te gaan omdat de darmen daar wat lui van worden. Wat je wel kan doen is met de thermometer tegen haar poep gaatje aan dat stimuleert het persen en dan komt het misschien wel.

Met bv veel laten drinken veel aanleggen en zelf ook veel drinken.

Succes
 
woon in Vs, ook wij hebben problemen met het poepen, inmiddels al 5 maanden....
zit nog aan borstvoeding met fruit en groentehapjes inmiddels. Poepte met bv maar eens per 8 dagen en nu ongeveer om de 3/4 dus enige vooruitgang. Hebben een hoop geprobeerd, gebruiken soms nog steeds een wattenstaafje met wat vaseline ( inderdaad niet de thermometer, dat werd hier afgeraden ivm met veelvuldig gebruik kans op aambeien later oid....)
Verder geven we ons kleintje al sinds week 4 ook een flesje met zo'n 60 ml ( in het begin, nu zit ze op zo'n 80 ml) pruimensap per dag om de stoelgang wat " minder hard" te maken en haar dus een beetje te kunnen helpen. Helpt wel iets. Wat ook geholpen heeft: perensap, zelfde hoeveelheden ( doe het niet allebei of het een of het ander.) Verder houden wij rekening met wat we haar geven , geen " rice cereal" daar zit hier nl. extra ijzer in en dat verstopt. Veel pruimenhapjes en peren als fruit en helaas voor haar geen bananen prakjes. Hebben nu ook een poedertje gekregen om toe te voegen aan haar pruimensap in de hoop dat dat iets scheelt heet " GLYCOLAX of "MIRALAX" . Kan je helaas nog niet vertellen of dat veel helpt, maar hopelijk is het helemaal niet nodig bij jullie en kom je met:
warme badjes, buikje masseren ( met de klok mee om de navel heen wrijven met je vingers!) of veel fietsbewegingen maken met de beentjes ( vindt de kleine van ons altijd dikke pret!) al een heel eind!
Veel sterkte want het is inderdaad een rot gezicht zo'n spartelend kleintje. hoop dat het snel beter gaat!
Babette
 
Hoi Karina,

Mijn zoontje heeft er ook zo'n last van gehad. Ik gebruikte inderdaad ook de thermometer met vaseline maar ik masseerde ook zijn buikje. In de richting van de klok rondjes draaien over zijn buikje. Ik gebruikte daarbij baby-olie of massage-olie. Bij ons hielp het.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groetjes,
Nanda
 
Hoi Karina,

Vervelend is dat he? Ik herken het precies wat je zegt. Maar bij mij hielp het extra water in het flesje prima, en omdat mijn zoontje verschrikelijk veel last had/heeft van zijn darmen, hij is nu 3,5 maand oud, doe ik venkeldruppels van Daro door zijn fles. Of het hieraan ligt of niet, hij heeft al enkele dagen achtereen een mooie poepluier gehad zonder dat ik hem zo hard hoorde kreunen. Rooibosthee moet ook goed helpen, dat verteld mijn vriendin die met hetzelfde probleem kampt met haar dochtertje.

Succes
Groetjes Diana
 
Speciale voeding helpt ook. Wij gebruiken Omneo. Scheelt echt een stuk. Wat je ook kan proberen is ABC Dophilus een poeder waarvan je een mespuntje door de voeding doet. (is dus wel lastig bij borstvoeding). Dat helpt de darmflora goed te krijgen.
veel succes!
 
Toen ik van de borstvoeding ging overstappen op de flesvoeding kreeg mijn zoontje problemen met het poepen. Wij probeerden ook door vaseline naar binnen te brengen hem te helpen. We kregen het advies van de dokterassistente door hem een lepeltje met sinasappelsap te geven 3/4 per dag. Toen dat ook niet hielp hebben we na 8 dagen niet poepen hem een klisma gegeven. Dit middel hadden we op recept gekregen van de doktor. Toen is alles binnen 5 minuten losgekomen. Sindsdien gaat het goed en de laatste week poept hij zelfs elke dag weer.
Dus het beste is om na 8 dagen contact op te nemen met je huisarts.
Succes
 
Terug
Bovenaan