poepen

Hallo allemaal,

Heb al eens eerder een berichtje geplaatst over dit onderwerp maar ben er nog niet uit. Tyche kan niet poepen.. het is zo zielig. Ze heeft buikkrampjes en huilt (is meer krijsen) veel.. soms al om een scheet. Ze is op zo'n moment ontroostbaar en dat maakt me zo wanhopig. Wat moet ik nu toch doen?

We zijn al overgestapt op andere voeding, venkelthee geprobeerd, voeding aangelengd met water. Vorige week naar de huisarts gebeld. Die kwam met het idee om sinaasappels te persen, zeven en dan voor iedere voeding een theelepeltje geven.
Kom ik gisteren op het bureau en die raadde ons dit sterk af. Was er zelf ook al geen voorstander van hoor. Hun zeiden dat je bij de apotheek een siroop kon halen en dat proberen. Maar ik heb er gewoon helemaal genoeg van. Ik wil niet meer van zo'n middeltjes. Het helpt toch allemaal niet! Waarom kan er niet gewoon iemand naar kijken of dat de huisarts ons doorstuurt naar iemand die er meer verstand van heeft.

Ik baal gewoon zo want vind het zo zielig. Ze wordt echt onwijs overstuur af en toe en dat komt echt door haar buikje. Ze trappelt dan onbedaarlijk met haar beentjes, maait met haar armpjes. Dan laat ze een scheet en is het goed.

Wij doen als ze 2 dagen niet gepoept heeft de thermometer erin en dan komt het wel. Maar dit mag je toch ook niet te vaak doen? Ik geef flesvoeding en dan moet ze gemiddeld 1 tot 3 poepluiers per dag hebben. Ze heeft nu alweer 2 dagen niet gepoept. Zit er echt mee

Iemand tips?

Groetjes Kirsten, mama van Tyche (19/08/06)

Hoi,

De dochter van m'n schoonzusje had dit ook, zij zette haar in bad en dan ontspande ze helemaal en liet ze alles lopen.
Mocht het niet werken en je arts werkt niet mee ga dan eens langs bij een osteopaat, misschien dat die iets voor haar kan doen.

succes Son

Hoi,

Kay krijgt ook de fles en heeft om de dag een poepluier. Pin je niet vast aan 2 a 3 luiers op een dag want dat hoeft hélemaal niet! Als er maar om de dag een poepluier is.
Kay moet ook wel eens huilen van zijn scheetjes omdat ze waarschijnlijk pijn doen. Tijdens het drinken heeft hij hier vaker last van.

Bij het CB zeiden ze dat als bv de kleine niet heel veel boert tijdens het drinken, of hij/zij drinkt te gulzig dat de lucht dan de darmen in kan gaan. Nou drinkt Kay wel eens onrustig, maar dat is dan meer van die scheetjes die hem dwars zitten.

Ik doe altijd bij Kay flink wat Sudocreme op zijn poepertje (ja,.. hoe zeg je dat netjes haha) omdat naar mij mening de ontlasting er dan wat makkelijker uit komt. Sommige doen zelfs een wattenstaafje met babyolie eraan inbrengen om te laxeren.

Wat temperaturen aangaat; dit deden wij in de eerste weken soms wel een paar keer per dag  als hij er zoveel last van had. Dus eens per dag is echt geen probleem. Je moet dit dan wel alleen maar doen als je ziet dat ze zit te persen en niet omdat je denkt dat het wel weer eens tijd is voor een poepluier. Maar dat zul je beslist al doen.

Wat je ook zou kunnen proberen is de kleine meid in een wipstoeltje zetten. Ze bewegen dan erg veel met hun beentjes wat de sarmen prikkelt, en dat is goed!
Ook kun je als ze bij je ligt zachtjes haar voetzooltjes masseren. Doe dit heel zachtjes,.. dit prikkelt ook de darmen.

Veel succes!

Esmé mv kay

hoi hoi
wat ontzettend vervelend joh
maar je moet je inderdaad niet vast pinnen op 2 0f 3 poepluiers op een dag
annique heeft ook last van krampjes en die poept soms iedere dag maar ook soms om de dag
het valt me op dat ze gaat poepen als ik haar op mijn schoot zet , naar me toe met haar gezichtje en dan steunend tegen je benen. ( mijn benen opgetrokken) .. ik hoop dat je het snapt en anders moet je me maar nog eens vragen leg ik het je beter uit
ze ligt dan namelijk   met haar beentjes wat opgetrokken waardoor ze gaat drukken..
begint met scheetjes en daarna zit ze echt wel een kwartier tot half uur te drukken.
met het gevolg een volle luier en een vrolijke annique
ik weet niet of het toeval is hoor, maar ik merk al 3 dagen dat als ik haar zo neer leg, ze gaat poepen
ze huilt ook minder om krampjes... dus misschien iets om uit te proberen
en cinababy helpt ook aardig
succes !!
liefs sandra en annique   ( 6 weken)

Hoi hoi  ,

Dat is wat minder als je ziet dat het ze niet lukt, dan zou je het graag overnemen.
Wij hadden eerst nutriolon standaard, en zijn daarna overgestapt op omeno omdat onze zoon ook niet kon poepen.
Hij werdt helemaal rood en gooide met het eten zijn speen weg, en dat was echt zielig om te zien.
Sinds hij deze voeding heeft gaat het prima.
Wij hebben ook lacturose gehad (dokter) maar dat hielp wel, maar zodra we daar mee stopten, kon ie weer niet poepen.
Oja jaimey poept trouwens om de 2 dagen.
Meid succes en ik hoop dat het snel verandert!

groetjes kaat

Dankjewel voor jullie reacties! Wij zijn dus ook aan de omneo. Net heeft Tyche dus sinds een paar dagen weer gepoept. Het is dan ook mega-veel en haar romper en broekje vies. Maar dat kan me niet schelen, als het er maar uit is. Heb haar ook lekker in badje gedaan en nu is ze weer tevreden.

Ik snap de tip van haar tegen mn benen aanzetten en zal het eens proberen. Hartstikke bedankt hoor allemaal.

Ook bedankt voor de sudo-creme tip.. zal ik ook eens proberen. Maar baby-olie inbrengen in haar gaatje.. ik weet het niet hoor.. doe eerst de andere tips!

Thnxx

Terug
Bovenaan