poepen :-)

ik heb het idee dat ik (té) weinig poepluiers heb. de eerste weken was het om de 2 dagen nu zit er al 4/5 dagen tussen. Bij cb zeiden ze dat het normaal was met fles voeding maar dat als ik het niet vertrouwden toch maar naar de dokter moest gaan dan zou ze iets laxeerends krijgen. Beetje rare uitleg..

hier eerst ook om de 3 dagen een poepluier met heel veel moeite. bij het cb zeiden ze toen dat ik lactulose moest gaan gebruiken, maar dat zinde mij niet omdat ie ookal medicijnen had gehad voor spruw. toen heb ik aan elke fles 10cc meer water toegevoegd en nu gaat het goed. het duurt even voor het effect heeft maar hij heeft nu om de dag een poepluier en geen moeite. ik geef trouwens nutrilon omneo, is ook voor de moeizame ontlasting

Hier waren de poepluiers eerst ook lastig, vooral na de overstap van borst op fles. Doe nu ook 10cc water bij alle flessen extra en ik voeg johannesbroodpitmeel aan de flessen toe. Hij krijgt de standaard voeding van kruidvat. Deze combi doet het zeer goed merk ik, nu 1 à 2 luiers per dag zonder moeite.

Succes!

Hier eerst ook maar 1x per.5daen... Nu om de.dag en vandaag rn.gister zelfs elke.dag... Ook ik doe ietsje meer water er bij, 5cc denk ik... ik geef kv en bv gecbineerd en dat kan ook elkaar tegen werken zeiden ze bij mij op t cb... Ik ben wel blij als ze poept, ookal ruikt t verschrikkelijk, door de h.a. Voeding...

Succes ermee, niet meteen medicatie hoor!

Breek even in van de maart forum
Je kunt ook olijf olie bij de melk doen, werkt ook wat laxerend.
Het is niet erg als je baby om de 4 a 5 dagen komt Als dit altijd rond die dagen gebeurt, dan zit er regelmaat in, en is het niet erg. Heeft je kindje er last van? Zo niet dan zou ik mij geen zorgen maken. Oja is het gewoon dun/breiig. Als het nauw dikke poep is, dan zou ik naar de huisarts gaan.
Hier zei het CB 11 dagen zonder poepen kan ook.

x

Mijn meisje krijgt bv, en poept ook maar 1x per 5-6 dagen. Ik maakte me hier best zorgen om, vooral omdat haar broer destijds wel 3x per dag poepte.

Maar het schijnt normaal te zijn, ze heeft ook geen krampjes ofzo.
Ze laat wel enorme stinkwindjes...
Heeeeeel charmant... ;-)

X
Evje

Hier van de KA te horen gekregen dat mijn kleine met de flesvoeding toch wel zeker 1 keer per 1-2 dagen moet poepen. De ontlastig moet zacht zijn, maar niet waterig of schuimend. Natuurlijk mag het ook niet heel hard zijn.
Met BV had hij ontlasting in elke luier die ik verschoonde (6-8 per dag), niet constant helemaal vol, maar altijd wel wat. Met BV poepen ze dus of heel veel of juist weinig (met BV mag een kindje ook 1 keer per week poepen).

Overigens werd hier vanuit het ziekenhuis maisolie of maiskiemolie aangeraden, geen olijfolie ivm de smaak. Maisolie is zachter voor de kleintjes. Dat kan je gewoon halen bij de supermarkt en kost iets van 1,50 voor 1 liter, gewoon 1 theelepeltje in 1-3 flessen per dag (ik deed het om de fles, dus fles 1 wel, 2 niet, 3 wel, etc).

Succes met de poep ;-)

Marieke
(november-mama)

Terug
Bovenaan