Poepexplosies

<p>Hallo mama’s,</p><p>Ik ben op zoek naar een gouden tip, misschien tegen beter weten in ;). </p><p>Ons mannetje van 14 weken krijgt volledige borstvoeding. Hij poepte eerst meerdere keren per dag, sinds kort meestal 1 keer per dag. Dit zijn echter geen gewone poepluiers maar explosies waarbij zijn hele rug onder zit. Zijn romper en kleding zijn vies en de poep zit tot tussen zijn schouderbladen soms.  Wat ik al heb geprobeerd is:</p><p>– overstappen van Kruidvat luier op pampers (Qua gewicht valt hij mooi binnen de range van deze luier)</p><p> – de luier een klein stukje terugvouwen zodat je een ‘dammetje’ bouwt. </p><p>Iemand nog andere ideeën? Tot nu toe waren we steeds thuis of bij mijn (schoon)ouders maar ik zie helemaal voor me dat dit buitenshuis gebeurt. </p>

Eventueel luierbroekjes maar wellicht is hij hier nog te klein voor. 

Luier 1 maatje groter 

Is als het goed is een fase. Heb dat ook gehad en was vreselijk inderdaad haha pfff

Mocht het buitenshuis gebeuren, zorg dan behalve voor luierdoekjes en extra luiers ook voor een setje extra kleding. De gemeente (bij ons midden in de stad) heeft openbare en schone toiletten. Daar kun je eventueel rustig aan verschonen en omkleden mocht het nodig zij 

Oh gelukkig is het een fase. Zoals met alles haha. Ik heb inderdaad altijd 1 of 2 setjes extra kleding bij me in de luiertas. 

Heel herkenbaar. Geen echte tips. Ik merkte geen verschil in de verschillende merken luiers. Door bv was het hier dunner en liep het er gewoon langs. Ik heb gekleurde rompers gekocht omdat ik ze bijna niet meer schoon kreeg. En koop zo min mogelijk witte kleertjes. Nu met meer vast voedsel gaat het beter.

Heel herkenbaar. Geen echte tips. Ik merkte geen verschil in de verschillende merken luiers. Door bv was het hier dunner en liep het er gewoon langs. Ik heb gekleurde rompers gekocht omdat ik ze bijna niet meer schoon kreeg. En koop zo min mogelijk witte kleertjes. Nu met meer vast voedsel gaat het beter.

Wie weet is overstappen op wasbare luiers een optie? Onze man van 13 weken heeft ook explosieve poep maar pas één keer een vieze romper! Of wellicht een overbroekje van een wasbare luier over de wegwerp luier? 

Terug
Bovenaan