Poeppraatje :-)

Jaja... heb je het eerst over allerlei ranzigheden tijdens je zwangerschap en dan komt nu het poep en pies onderwerp :)

Weet iemand hoeveel poepluiers je kindje zou moeten hebben bij borstvoeding? In het begin was het elke dag en nu heeft Jasmijn sinds maandag alleen nog maar plasluiers gehad... Laatste poep is van zondag...

Nou weet ik dat het aantal poepluiers afneemt als ze ouder worden maar wat is normaal en wat niet?

Oh, voor de statistieken: Jasmijn is nu 6,5 week oud....

Met BV mogen ze toch soms een week geen ontlasting hebben? Tenminste dat is mijn vertelt dat het heel veel kan zijn maar ook erg weinig,

Heeft Jasmijn er last van Bab? (meer huilen, veel persen enz?)

met bv schijnen ze veel efficienter binnen te krijgen wat ze nodig hebben dan met flesv.
Dus er blijft minder 'afval' over, dus als ze er geen last van heeft, is er volgens mij geen probleem...

Hoi,

nee, geen probleem nee... Tijn had toen hij alleen maar borstvoeding kreeg soms 12 dagen geen ontlasting. Bij borstvoeding is dat normaal, van 10 per dag tot eens per 10 dagen wordt ook wel gezegd. Inderdaad wel even in de gaten houden of ze lekker in haar vel zit.

Hoi,

Ik heb hierover gebeld met het CB. Jinte had ook ineens al 2 dagen geen poepluier meer gehad, terwijl ze pas 2 weken was. Maar blijkbaar is dit bij borstvoeding geen probleem. Dan nemen ze juist alles goed op. Er moet 1 keer in de week een poepluier zijn.

Terug
Bovenaan