<p>Lieve mensen,</p><p> </p><p>mijn baby van 6 weken poept niet uit zichzelf.</p><p>De eerste meconium is er allemaal uit gekomen na de bevalling en ik geef flesvoeding (gewone van nutrilon).</p><p>zijn ritme was al niet vaak (1 keer in de 3 dagen rond week 3/4) maar nu is het een probleem.</p><p>De ontlasting is zacht alleen perst hij zich op dag 3 en 4 helemaal het einde tot kotsen en huilen aan toe. Slapen doet hij dan amper.</p><p>Geprobeerd:</p><p>*extra water in de fles * masseren met olie buikje * fietsen met de beentjes * vaak en goed boeren * vaseline op de anus </p><p>nou poept meneer wel als ik zijn temperatuur op meet (dus niet zoeken met de thermometer maar slechts er in en er uit) Het begin is dat iets dikker (dikke pindakaas) en vervolgens poept hij zelfstandig bijna een liter zachte ontlasting eruit. Ik heb het gevoel dat hij niet weet waarheen hij moet persen.</p><p>Hebben jullie tips voor een baby met zachte ontlasting die niet zelfstandig poept?</p><p>Ik heb geen idee wanneer je moet kiezen voor olie/vsm druppels/lactulose aangezien zijn ontlasting zacht is (op het begin stukje wat iets dikker is, maar niet hard!)</p><p>alvast bedankt!</p>