poepvlekken

Geen idee of deze vraag op de juiste plek staat, maar jullie hebben vast wel een tip.
Mijn kleine meid (10 wkn) heeft omdat ze bv krijgt, niet elke dag meer een dunne gele poepluier. Maar krijgt ze er een......
Hoe krijgen jullie de vlekken uit de kleren? Ik heb al geprobeerd met meteen wassen. De vlekken zaten er toen nog in, heb ik het laten inweken met oxi-action, leek het alsof het er uit was. Maar na het uitwassen, waren de vlekken zwart geworden.
Graag een oplossing voor dit poepvlek-probleem, want bij mooie kleertjes vind ik het wel erg zonde.

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Ik heb het opgegeven, de rompertjes blijven bij mij eeuwig bevlekt. Maar je zou het eens kunnen proberen door ze eerst een nachtje in de biotex te zetten.
 
Hoi, biotex lukte bij mij ook niet. Ik let nu heel goed op dat de luier niet te laag zit aan de achterkant, en niet te kleine luiers. Wordt vanzelf minder als de poep wat steviger wordt. (was bij ons het geval) Succes!
 
Ik was het altijd gelijk uit met koud water en wat ossegal en dan op 40 of 60 graden in de wasmachine.
Onze dochter poept maar 1 keer in de 5-6 dagen en dan heb je ook een heeeele grote poepluier...hahaha!
 
Hoi

Een nacht in de biotex GROEN, gelijk nadat je de vlek gezien hebt. Als de vlek al droog is wordt het lastiger maar bij mij werkte dat heel goed. Was verder met dreft en vaak niet warmer dan 40 graden en ook geen vlek te zien. succes er mee.
 
Dat is dus bij ons ook het probleem, de luier is normaal zeker niet te klein, maar als je maar 1x in de week een poepluier hebt, en je weet nooit wanneer, moet je wel een hele grote luier aan doen. Lijkt mij ook niet de bedoeling
 
Goedermogen dames,

Gisteren had onze kleine meid ook zo'n lekker luier op het KD. Spoel, als het kan de kleden direct uit. Lukt dit niet dan lekker weken. Ik heb gisteren de kleren (wit dit keer) in warm water gezet en de vlekken bewerkt met een beetje handzeep of afwasmiddel. Deze zepen zijn zacht voor de kleren maar wel goed in vlekverwijdereing. Je moet dit wel aan de binnenkant doen want dit voorkomt wrijfvlekken. Daarna heb ik de kleren direct gewassen en er was niks meer te zien.

gr karin
 
Terug
Bovenaan