poepvraagje

Misschien een rare vraag maar de ontlasting van onze dochter is altijd vrij dun geweest. Het is niet echt diarree maar meer een soort brij. De keren dat ze echt een vaste keutel had zijn maar op 1 hand te tellen. Is dit normaal? Ze wordt s'nachts ook regelmatig wakker van krampen (1 a 2 keer in de week). Ze heeft dus wel gevoelige darmen... Hebben jullie kinderen wel vaste keutels???

Groetjes,

Die brij, is ook een brij omdat ze een luier om heeft. Daardoor wordt het plat gedrukt. Is volgens mij prima. Heeft Renske en had Emma ook altijd.

heyehy

bij nathalia is het ook elke dag een verassing.
de ene keer is het groenig, de andere keer gelig (dun) en dan weer gewoon vaste poep.
denk dat t ook aan het weer ligt, en aan wat ze eet natuurlijk.
maak me er niet zo heel druk om, maar k hou het altijd wel in de gaten.
vanochtend was het ook weer aan de dunne kant.

wat reisa zei, is hier niet het geval.
zodra ze nl gepoept heeft, is het al dunne brij.
na mijn idee heeft dat niks met die luier te maken

lekker praatje he hahaha

liefs, do

p.s. met die darmen herken ik niet.
ja, ik heb zelf spastische darmen maar geen idee hoe dat zit bij een kind.
misschien even naar de huisarts om je probleempje uit te leggen? misschien heeft hij er wat voor.

Hoi ro-se,

Daniel heeft ook altijd een grote brij in zijn luier en heeft nooit keutels of vaste ontlasting.
Darmkrampjes heeft hij volgens mij geen last van, maar Daniel geeft heel weinig/ niet zo gauw pijn aan dus is dat hier moeilijk te beoordelen.

Succes met de brij,
Liefs Marina

Hoi,
Mijn oudste zoon heeft dit ook. Hij is inmiddels drie en hij is zindelijk en nog steeds is zijn poep zo.... volgens het consultatiebureau zou dit veranderen als hij zindelijk is, maar tot nu toe dus nog niet.
Ik moet wel zeggen dat hij veel drinkt en fruit heel erg lekker vindt, dus dat zal het ook wel stimuleren.
Ik ga er maar vanuit dat dit bij hem hoort... hij heeft inderdaad ook wel eens krampen en dan geeft hij aan dat hij moet poepen. Moet wel zeggen dat ik zelf ook gevoelige darmen heb evenals mijn moeder. Erfelijk misschien dus.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Hoi hoi,

Bij Myrthe is het ook vaak vrij. Dun (waterig) als ze ziek is of tanden doorkomen.
Keutels heeft ze zelden en als ze het heeft komt het door voedsel (zoals bananen, wit brood, geen groente)
Pruimen, bruin brood, ontbijtkoek, druiven maken ontlasting dunner.
Het hoort er allemaal bij hoor, zover ik weet.
Echte diaree (waterig) constant is wel slecht.

Liefs Irene

Bedankt voor jullie reacties, zo te lezen is het dus vrij normaal. Ik ga voor die krampjes nog even naar de huisarts met haar want daar heeft ze wel heel veel last van. (dat kan ze wel van mij hebben). Ze heeft trouwens elke dag wel 4 poepluiers....

Groetjes Tamara

4 poepluiers heeft Daniel niet maar vaak 1 hele grote tot 2 normale op een dag,
Ik heb luiers van maatje 5 en zelfs daar past de hele grote poepluier niet, dus heb ik vaak vieze was omdat het er aan alle kanten uitloopt,

iemand hier nog een tip voor?

Liefs Marina

Terug
Bovenaan