poetsdrang??

heej, hebben jullie al poetsdrang (gehad) ?? Ze zeggen altijd dat als je alles achter mekaar gaat schoonmaken, dat de baby dan snel komt.... nou, ik heb het echt nog niet... ik ben opt moment echt ff in zo'n fase van: yes ik heb lekker verlof, ik ga niet teveel doen... misschien erg stom, dan moet het straks allemaal nog?? en ik heb ook echt wel zoiets van: help, ik ben anders dan anderen want ik poets helemaal niet veel... !! ik hou mezelf maar voor dat het komt omdat het de voorgaande weken zo druk was met klussen/verhuizen/schoonmaken enz...??

hoe zit dat bij jullie??

Ik heb wel behoorlijke opruim- en poetsdrang. Ik wil het vooral bijhouden allemaal, maar ik ben normaal ook wel zo dat ik me lekkerder voel in een schoon en opgeruimd huis.

Dus voordat ik nu ga zitten of liggen wil ik toch wel dat het netjes is in huis. Maar met een peuter erbij van bijna 3 is het soms onbegonnen werk, want je draait je  om en de legokist is alweer omgekeerd...nou ja, blijven we lekker in beweging...

Poetsdrang... bij de eerste dacht ik 'laat maar komen!' Er moest echt nog van alles gebeuren, maar ik heb er tevergeefs op zitten wachten. De kraamhulp heeft op een gegeven moment de koelkast voor ons schoongemaakt, iets wat ik al weken moest doen, maar niet gedaan had.

Nu heb ik af en toe een poetsbui, maar niet heel extreem. Wel had ik een paar weken terug de behoefte om alles wat beter te ordenen, we hadden de kamer van onze oudste opgeknapt en de zolder en er kon vanalles weggegooid en opnieuw opgeborgen worden, dat voelde wel heerlijk om te doen. Ik wil op zich wel een en ander schoonmaken nu, maar ik heb er de energie niet meer voor, misschien toch manlief maar eens aan het werk zetten komend weekend...?

Het hoeft dus absoluut niet te komen, ik heb bij de eerste overigens (bij mijn weten) geen enkel voorteken gehad dat de bevalling aanstaande was. 4 dagen voor de uitgerekende datum voelde ik ineens iets knappen in mijn buik en werd ik nat van onderen, ik was die dag nog de hele dag op visite geweest en had net een uur met mijn schoonzus aan de telefoon gezeten... Ik ben benieuwed hoe het deze keer begint!

Succes met de laatste loodjes!

Karin

Hoi,
Ik heb niet echt poetsdrang, wel drang om te ordenen. Alles op zn plekje en alles wat weg kan ook weg doen. De babykamer is gelukkig klaar en opgeruimd en we zijn nog wat andere klusjes aan het doen. Ik vind het wel fijn als alles schoon is maar heb een zoontje van 19 maanden rond rennen en dan blijft het niet lang netjes of schoon. Voor de rest wachten we rustig af. Ik voel me gelukkig goed, ben natuurlijk ontzettend nieuwsgierig maar volgens mij zit ze ook nog wel lekker.
Succes allemaal!

ik heb idd ook wel drang om alles klaar te hebben en te ordenen.. helaas is het beneden hier steeds weer een troep door al het bouwstof en zand wat toch weer iedere x naar binnenkomt door de bouw van de bijkeuken... dat is dus wel irritant want je blijft dus stoffen en zuigen! en verder is het allemaal pas schoongemaakt dus is het bij mij ook alleen maar bijhouden, dus ik denk dat ik  daarom ook niet echt zo'n drang heb...

Terug
Bovenaan