Poetsen jullie nou al iedere dag de tandjes??

A

Anoniem

Guest
Ik heb even een vraagje: Dylano heeft sinds vorige week 2 tandjes.
Nu is mijn vraag: moeten wij die nou al iedere dag poetsen?
Het lijkt mij nog nergens goed voor, maar het is ons eerste kindje, dus ik kan zeker ongelijk hebben.
Wel wil ik hem laten wennen aan een tandenborsteltje, maar ook daar ben ik nog niet mee begonnen.

Ik hoop hier wat antwoorden te krijgen.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Feline krijgt net haar eerste tandje (nog een randje) en ik poets het elke avond voor ze gaat slapen. Gewoon borstel beetje nat maken en poetsen, gewoon om te wennen. Zodra ze een hele tand heeft dan ga ik met tandpasta poetsen (dan meteen 2 x per dag)

groetjes Mariska

Ooohhh nou, dan zal ik daar maar gauw mee beginnen dan.
En waar haal je die tandenborsteltjes?
En heb je speciale tandpasta voor babytjes?
Ik weet dat je tandpasta met sinaasappelsmaak heb (die vond ik vroeger altijd al lekker)
En doe je het dan 's avonds, of maakt dat niet uit??
Sorry voor al die vragen hoor, maar wil het wel goed doen.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Je kunt het beste 's morgens en 's avonds tanden poetsen, went je kleine daar vast aan. En je kunt tandenborstels kopen bij supermarkt of drogist voor baby's vanaf 4 maanden en ik heb elmex tandpasta   speciaal voor baby's.

groetjes Maris

Ik ga er strax gelijk voor kijken!!
Ik moet ook naar het CB om 16.20, dus zal wel op mijn flikker krijgen
Nou ja... beter nu als nooit toch?

Groetjes Debby.

hahaha, je moet het gewoon niet tegen ze zeggen dat je nog niet poetst. Ik heb gelukkig een fijn CB, maar er zijn erbij waar je echt boze blikken krijgt als je iets niet volgens het boekje doet.
Ik doe het op mijn eigen manier en Feline ziet er gelukkig uit, wat wil je dan nog meer denk ik dan.

groetjes Maris

Hoi hoi,

Je hoeft kindjes tot hun tweede verjaardag maar één keer per dag hun tandjes met 'peutertandpasta' te poetsen. Dit ivm de fluoriode in de tandpasta.
Er zijn ook speciale tandenborsteltjes voor baby's. Er zijn er ook die je om je vinger doet, zodat je goed kunt voelen wat je doet.

Groetjesw, Karin

Nou... ik heb daarstrax een tandenborsteltje gehaald.
Eentje van Jordan, met een groot handvat en felle kleurtjes.
Tandpasta heb ik van Zendium, met Nijntje erop.

Nu moet ik het strax nog proberen, haha!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan