poetsen

A

Anoniem

Guest
Hoe vaak poetsen jullie de tanden van je kindje?
Wij doen het alleen 's avonds. Vanavond even goed gekeken met een zaklamp in haar mond geschenen. Om te kijken of er nog tanden doorkomen. Ze vond het heel leuk. Ik keek ook even (zodat zij het ook goed vond bij haar) bij mijn man. Hihihihihi. En ik zag dus al een bruin plekje op een van haar tandjes. Nu denk ik erover om ook al twee keer per dag te gaan poetsen. Of doen jullie dat al?

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Wij poetsen de tandjes 1 keer per dag. Maar dat is ook meteen voldoende. Je mag de tandjes tot de kinderen 2 zijn ook maar 1 keer per dag poetsen omdat ze anders teveel fluoride binnen krijgen. Ze hebben zelf tot ze 2 zijn ook een stofje in hun lijf dat de tanden beschermt. We poesten nu dus ook om het schoon te houden maar ook om te oefenen met ze

groetjes Linda

O, ik ben blij met je reactie, want ik was echt al van plan om 2 keer te gaan poetsen. Maar het leek me ook al dat ze dan zoveel tandpasta binnen zou krijgen, omdat ze het nog niet wegspoelt, maar doorslikt.

Toevallig afgelopen vrijdag voor mezelf bij de tandarts geweest en idd mag je maar 1x poetsen en dan zelfs maar met een heeeel klein beetje tandpasta, dat is voldoende!!

X saskia
mv Rik 04-07-07

Een tijdje terug heeft een tandarts hier op het forum vragen van ouders over de tanden beantwoord. Misschien heb je er iets aan. Je kunt het hier vinden

http://www.jongegezinnen.nl/jongegezinnen/
goedomteweten/experts/tandarts

Hoi,

voor het naar bed gaan sávonds poetsen we met tandpasta en overdag als wij onze tanden poetsen wil Stijn ook en dan doen we het alleen met water. Stijn poetst dus drie keer per dag zijn tandjes. Schoon manneke!

Groetjes van marloes

Hoi!

Tara's 12 tandjes worden 's avonds voor het slapen gaan 1 keer gepoetst met de tandpasta van Oral B. Die ruikt en smaakt lekker. Ik vroeg me trouwens af welke tandpasta jullie kindjes gebruiken, omdat ik zag dat er ook merken zijn voor peuters die al een muntsmaak hebben. Zal het later dan moeilijk voor Tara worden om over te stappen op een andere tandpasta, omdat die minder 'lekker' smaakt?

Groetjes,
Shivana

Hoi,

Ik poets de tandjes van mijn zoon 1x per dag 's avonds.

De tandpasta van het kruidvat-merk met frambozensmaakt heb ik. Tot nu toe vindt hij tanden poetsen altijd een feestje. Ik poets eerst even goed en dan mag hij zelf even 'poetsen'.

Groetjes!

Terug
Bovenaan