poging tot draaien

Hey meiden,

Vandaag weer bij de vk geweest en de kleine moet gedraaid worden. Eigenlijk sta ik daar niet achter maar een keizersnede zie ik al helemaal niet zitten. En aangezien de kleine met haar hoofd onder mijn rib ligt wil ik ook niet nog 4 weken afwachten wat ze gaat doen want ik verga van de pijn.
Op advies van de vk dus toch besloten om te gaan draaien, A.s. donderdag al! Gaat ineens wel heel snel.
Ik hoop zo dat het lukt, maar ben erg bang dat dit eigenwijze meisje heel snel weer terug gaat draaien aangezien ze tot week 31 goed gelegen heeft.

Heeft iemand van jullie ervaring met draaien? Ik vind het eigenlijk heel eng, maar vk heeft gezegd dat ze niks doen zonder mijn toestemming.

liefs

hoeveel weken ben je nu? draaien hoeft ook niet altijd te helpen. Maar als je er echt last van hebt zou ik het denk ik wel proberen.. Als het echt té pijn doet moeten ze gewoon stoppen..Succes!!!

Hopelijk lukt het draaien en blijft ze goed blijft liggen. Hier ligt de kleine man godzijdank goed en hoeven niet te draaien had hier bij mij ook niet gemogen.

Succes Donderdag. Liefs RH

mijn 2e dochtertje is met 37 weken gedraaid.
ik vond het een regelrechte hel! maar ook ik moest niet aan een keizersnede denken! als ik er al aan dacht werd ik al misselijk en duizelig, dus moest ik wel een draaipoging proberen.

ik zat daar in de wachtkamer met mn moeder en mn oudste dochtertje ( toen net 2 jaar) mn moeder ging mee om mij te steunen ( ook zij wist uit ervaring dat het geen pretje is) maar ook om mn oudste in de gaten te houden.

nou, op een gegeven moment mocht ik eindelijk naar binnen. even snel en echo: ja hoor ze ligt nog steeds met haar hoofd boven. oke, dan gaan we.
mevrouw, ontspan u zo veel mogenlijk!
okeeeeee makkelijker gezegd dan gedaan! maar ik doe mn best.
met zn 3en hebben ze aan mn buik lopen sjorren. ik kon wel huilen van de pijn! nou, toen ze eindelijk gedraaid was, gingen ze lopen duwen om haar zoveel mogenlijk naar beneden te krijgen ( in mn bekken)

oke mevrouw, het is klaar!
helaas geven we alleen geen garantie. ze ligt nu een stukje ingedaald, maar nog niet ver genoeg. de rest is aan haar wat ze doet.

wtf! misschien had ik dus alle pijn voor niks gehad! ze kon zo nog terug draaien!
gelukkig deed ze dat niet en bleef ze keurig liggen en daalde zelf verver in. ppfff gelukkig maar!

neem dus iemand mee waarvan je de hand mag fijnknijpen :) oh trouwens: volgens mijn vk die ik nu heb is het niet normaal dat ze met zn 3en zo hebben lopen trekken en duwen. normaal is het 1, hooguit 2 personen.

geef goed aan als het niet meer gaat ( ik zelf heb op mn tanden gebeten want wilde het zo snel mogenlijk achter de rug hebben)

laat het verder gewoon over je heen komen en denk maar bij jezelf: alles beter dan een keizersnede!

nogmaals: tis geen garantie, die draaipogingen en de kans op een ks is altijd nog aanwezig, maar daar moet je nu maar gewoon niet aan denken.
laat t over je heen komen!

heel veel succes donderdag!

liefs, do

Hoi, breek ff in van het mei forum.

Bij mij wordt het hoogstwaarschijnlijk ook een draaipoging. Ligt al vanaf dag 1 in stuit en is nooit meer veranderd. Wat ik hoor van vriendinnen om me heen en de vk is dat wanneer jij gewoon aangeeft dat je het echt heel spannend vindt daar echt wel naar geluisterd wordt. Één vriendin gaf aan: laat je tranen gewoon lopen, houd je vooral niet groot dat scheelt namelijk een hoop spanning en juist die spanning zorgt ervoor dat het draaien pijnlijk kan zijn. Daarnaast zou ik sowieso even je partner meenemen, wel zo prettig!

Heel veel succes en ik lees graag terug hoe het gegaan is!!

Terug
Bovenaan