Poging voor 2e wil niet lukken

Hallo mama's of bijna of nog niet mama's...

Ik ben in 2008 actief geweest op het forum omdat ik zwanger was van mijn 1e kindje.
Gelukkig was dat gepiept na 1 maand proberen.
Mijn kindje is helemaal gezond!
Nu probeer ik al ruim 6 maanden zwanger te worden maar het wil dus niet lukken.
Helaas een mislukte poging ertussen gehad.
Tuurlijk weet ik dat het altijd iets langer kan duren, maar omdat ik de eerste keer zo snel zwanger was heb je de verwachting dat dat nu weer zo zou zijn.
Heeft iemand dit ook?
Wanneer is het verstandig om hiermee naar de arts te gaan?
Ik neem aan dat dat nu nog iets te vroeg is?
Wie herkent dit?
Groetjes Illy

Hoi Illy,

Ik begrijp dat het een teleurstelling is dat je nu niet zo snel zwanger bent. De "normale" periode om het zelf te proberen is ongeveer 1 jaar. Na die tijd zoeken veel mensen de huisarts op en wordt je doorgestuurd.
Je schrijft dat je eerder snel aangeteld was en dat je in deze 6 maanden ook een keer een miskraam hebt gehad.
Als je zelf het idee hebt dat er iets "mis" is, bijvoorbeeld omdat je onregelmatige cyclussen hebt of zo, dan zou ik je huisarts bezoeken, maar als alles "normaal" lijkt te zijn, dan denk ik dat het een kwestie is van geduld. Uit wat je verteld hebt komt niet echt naar voren dat er een reden is dat het niet wil lukken.
Het lijkt misschien lang, die 6 maanden, maar de meeste meiden die hier op dit stukje forum rondlopen zijn al veel langer bezig, denk aan ruim 1 of 2 jaar of zelfs nog veel langer. Zelf heb ik er 28 maanden over gedaan (en 5 IUI's en 1 IVF)... ik ben pas na een jaar voor het eerst naar de huisarts geweest.
Succes, Esk (35w5d)

Hoi Illy,
ik had het zelfde,
van de 1e was ik snel zwanger(2 maanden)
en nu word ik maar niet zwanger.
Wij zijn met 14 maanden proberen naar de huisarts gegaan.
En toen doorverwezen naar de gyn.
Volgens mij moet je eerst een jaar bezig zijn.
Hangt misschien ook af van je huisarts,leeftijd of andere zaken?!
Succes

Hoi Ilse,

Ik ben sneller doorverwezen maar dat kwam omdat ik helemaal niet meer ongi werd. Ook mijn leeftijd begon al mee te tellen en wat andere omstandigheden. Na een half jaar ben ik naar de ha gegaan en loop nu bijna een jaar bij de gyn. Misschien dat je lichaam nog wat van slag is door de miskraam.

Groetjes

Hoi Ilse,

Ik heb gisteren mijn laatste IUI gehad, maar weer afwachten, wij hebben nog helemaal geen kinderen, en we zijn al vanaf mei 2001 bezig voor ons eerste kindje.
Geduld is een schone zaak zeggen ze, valt niet altijd mee.
Maar we wensen je heel veel succes.
Groetjes

Hoi Ilse,

Bij ons in de vriendengroep hebben er best veel een miskraam gehad en vaak zie je dat na een maand drie / vier het uiteindelijk allemaal goed komt.
Ik zelf ben van mij dochtertje na 6 maanden aangeteld, nu zijn we 15 maanden verder met proberen voor nummertje twee.

Ik snap het helemaal dat het voor je gevoel niet snel genoeg gaat vooral omdat het bij jullie eerste wel zo snel ging......

Succes meid!

Hoi!
Ik heb drie kinderen en ben 4 keer zwanger geweest. Bij de eerste en vierde zwnagerschap was ik in de tweede maand zwanger, dus de tweede en derde (wat een miskraam werd na ruim 12 weken) was ik direct zwanger. En nu wilden we graag nog een keer zwnager worden, en na 10 maanden was er nog niks. Ik snapte er niks van. Ik ben naar de huisarts geweest, maar die zei er niet zoveel van. En zie daar, sinds deze week weet ik dat ik na 11 maanden eindelijk weer zwanger ben! Veel langer geduurd dan ooit hiervoor, maar het is toch gewoon gelukt! Ik hoop dat dit je wat hoop geeft.

Terug
Bovenaan