Pokie mon kaarten

<p>Mijn kind neemt elke dag pokiemon kaarten mee naar school. Op school wordt er veel geruild en gespeeld met die dingen. Ze zijn wel duur (volgensmij 6 eu per pakje), ik probeer haar aan te leren dat ze de zeldzame kaarten niet te vaak moet ruilen daar krijgt ze namelijk vaak spijt van. Is de Poki moon gekte ook bij jullie kids op school?</p>
 
De Pokémon gekte komt en gaat volgens mij, want ik kan me nog herinneren dat het tijdens mijn eigen schooltijd ook enorm populair was. Ik ben nu 28, ik weet niet meer wanneer het precies was maar volgens mij was het ergens in de bovenbouw op de basisschool, dus dat is al meer dan 15 jaar geleden. Van wat ik me herinner waren ze toen nog niet heel duur maar ook toen werd er fors geruild en mee gespeeld. Ik denk dat het helpt om je te realiseren dat:
1. De rage vanzelf weer een keer afneemt en dan komen de kaarten waarschijnlijk toch ergens op zolder te liggen, dus op de lange termijn zal het niet zo veel uitmaken.
 2. Als je dochter een aantal keren ruilt en daar achteraf spijt van krijgt, leert ze waarschijnlijk vanzelf om dat de volgende keer niet meer te doen. Van ruilen komt huilen en door schade en schande leert men. Ik denk dat ze het beter nu kan leren door een fout te maken met Pokémon kaarten dan later door iets wat écht belangrijk is. 
3. Je zou eventueel regels kunnen opstellen aan het kopen van de kaarten: ze mag de kaarten maar niet als ze de zeldzame ruilt. Daarmee is echter ook meteen de lol en het meedoen met klasgenootjes er vanaf. 
4. In hoeverre zijn die zeldzame kaarten voor je dochter écht belangrijk? Ik ging zelf namelijk altijd voor de kaarten die ik het mooiste vond of met mijn favoriete Pokémon erop. Ik hechtte zelf dus niet zo veel waarde aan hoe zeldzaam ze waren. Achteraf heb ik daar geen spijt van want ik heb er nooit écht iets aan gehad om de zeldzame te houden, want ook die van mij zijn toen de rage afnam vrij snel ergens in een kast verdwenen en ondertussen heb ik ze allang niet meer.  
 
Ik werk in het onderwijs en ook in mijn groep 4 is de Pokémon gekte weer losgebarsten. Ze mogen van mij in de pauze met de kaarten spelen, maar ze zijn zelf verantwoordelijk voor de kaarten. Verkeerd ruilen of spijt hebben van de ruil, is helaas pindakaas. Ze weten dan ook, dat ze niet bij mij moeten komen klagen. Dit is ook duidelijk naar ouders gecommuniceerd. Als ik de kaarten tijdens de les zie, dan neem ik ze mee naar huis en mag mn dochtertje (16maanden en vindt scheuren geweldig) er mee spelen. ? Tot nu toe werkt dit dreigement prima en gaat het ruilen ook goed. Zo snel als nieuwe/oude rages beginnen, zo snel verdwijnen ze ook weer en vinden ze weer iets nieuws zoals die fidget toys.
 
dus u moet regelmatig de waarde van uw hoeveel is mijn pokemon kaarten nl waarde controleren om te voorkomen dat u de duurste handelsmogelijkheden voor kaarten misloopt
 
Terug
Bovenaan