politie agentje spelen

Hallo allemaal,


Ik ben heel de dag politie agent aan het spelen. Vind het zo vervelend. Mijn dochter is in augustus 2 geworden dus bijna 2 1/2 jaar. Ik moet bij bijna alles tellen van 1 tot 3 en als ze dan niet luisterd gaat ze of naar de gang of ik pak af waar ze mee bezig is of??????????
Ik weet het allemaal niet meer. Is dit nou echt nodig. Wie heeft er tips om mijn dochter op een andere manier te benaderen. Het gaat bij voorbeeld om tanden poetsen, handen wassen, schone billen. Ik wil niet wachten tot zij er klaar voor is want dan krijgt ze het idee dat zij de baas is.

Geef haar vaak complimentjes en positieve aandacht,dus.

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes Syl moeder van Liselotte
 
Hoi Syl



Mijn dochter is in december 2 geworden en het lijkt dat ze in dezelfde fase aan het belanden is.

Vandaag ook continu politieagentje moeten spelen. Echt niet leuk nee.

Ik denk dat volhouden toch het beste werkt en consequent blijven.

Als ik haar op de gang zet en duidelijk maak dat ik het niet leuk vind, dan helpt dit wel weer even. Maar niet de hele dag.

Ik ga toch proberen om het vol te houden. Net wat je zegt, zij is niet
de baas. En dat moet ze even weten. Ik heb de hoop dat het een fase is
en dat het weer over gaat........



Groetjes Ria

 
Heerlijk die peuterpuberteit, maar ik kan jullie gerust stellen hoor, het gaat echt over.
Mijn dochter is nu bijna 3, en de keren dat we haar nu op de gang zetten zijn er bijna niet meer,  2 of 3 x per week misschien. Ik ben altijd consequent geweest, nee is nee, en niet luisteren dan maar naar de gang, en ik merk nu het resultaat.

Succes met jullie peuter-pubers !

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan