pomp of tang

Bevallen met een pomp of tang is net zoals normaal bevallen. Ze gebruiken alleen de vacuumpomp of tang als de baby er niet snel genoeg uitkomt - dus als hij of jij het niet meer trekt. Ze zetten dan meestal ook een knip en dan verdoven ze je eerst. Je kan er niet van te voren voor kiezen, ze zullen dit op het moment zelf besluiten.
 
Hallo Kiki,

Mijn dochter is geboren met behulp van een pomp en daar merk je idd niks van,ze geven een verdoving tijdens een perswee en daarna voel je wel dat ze bezig zijn vanonder maar het doet geen pijn.
Ze geven een knip om de pomp erin te krijgen en daarna wordt het gehecht op dezelfde verdoving,ik heb er niks van gevoeld!

Veel succes,Marjolein
 
Dank je wel anoniem en Marjolein, ik maak me namelijk heel veel zorgen om zoiets. Ik kan me er niks bij voorstellen en het lijkt me echt vreselijk om tijdens het bevallen zo'n ding in je te krijgen, hopelijk is het helemaal niet nodig, maarje weet maar nooit,

groetjes Kiki
 
bevallen met een pomp of tang is zeker niet net als normaal bevallen, want dan is een dergelijke ingreep niet nodig. Zoals bovengenoemden al zeggen: je wordt verdoofd. Verder ben je de pijn zo gruwelijk zat dat het je worst zal zijn hoe dat kind eruit komt.
Verder merkte ik dat ik een veel langere herstelperiode en veel meer bloedverlies had van de eerste bevalling dan van mijn tweede normale bevalling.
En dat hechten: sta erop meteen gehecht te worden/opnieuw verdoving te krijgen. Bij mij heeft die LUL (sorry voor het woord) eerst een half uur gewacht en toen de verdoving goed was uitgewerkt is hij een flinke tijd gaan hechten, terwijl ik daar lag te kermen. Dat is me dus geen tweede keer meer overkomen.
 
Terug
Bovenaan