pop kliniek

Hallo meiden,

Vroeg me af of iemand ervaring heeft met de popkliniek (samenwerking van psycholoog, pedagoog en gynaecoloog, als ik het goed heb). Doordat ik nogal eens last heb van depressieve periodes kwam mijn vk met het idee om hiermee contact op te nemen. Ik slik geen medicijnen maar ben wel erfelijk belast en door een zwangerschap kun je nogal wat gevoeliger worden voor depressieve aanvallen.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze klinieken en hoe dat is bevallen.
 
Hoi meid,

Ik heb zelf geen ervaring met een pop-kliniek, maar ben wel bekend met een depressie. Wat ik begrepen heb, is is dat een pop-kliniek speciaal is voor mensen die zwanger zijn en ad gebruiken. Maar, je zou altijd contact met ze op kunnen nemen en kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Ik heb zelf een jaar ad geslikt en ben hier sinds 2 maanden vanaf. Ook heb ik therapie gehad, waar ik in januari mee ben gestopt. Ik merk nu door de afwezigheid van medicijnen en de aanwezigheid van hormonen dat ik ook weer last krijg van bepaalde emoties. Ik heb weer contact opgenomen met mijn therapeut en heb al weer een afspraak gehad. Misschien is het iets voor je om eens met iemand te gaan praten? Als je daar natuurlijk voor open staat. Ik merk dat het mij heel goed doet. In ieder geval weet ik hoe het voelt en hoe lastig he kan zijn om met bepaalde gevoelens om te gaan. In ieder geval heel veel sterkte ermee.
 
Hay meid,

Hier ook geen ervaring maar je verpleegkundige heeft wel gelijk, je hebt meer kans op een depressie als je zwanger bent. Dit heeft met allerlei factoren te maken. Emoties, verandering, aanleg én hormonen. Goede begeleiding is geboden!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Voel je je verders zoals altijd?
 
Terug
Bovenaan