Popcorn

<p>Vanaf welke leeftijd mag een kindje popcorn? Net zelf gepopt met zoontje van 1,5 en klein bakje gegeven. Pas daarna vroeg iemand me of dat al mocht en googelde ik het, staat er vanaf 5?! Wel Amerikaanse site dus misschien wat overtrokken?</p>
 
Popcorn kunnen ze wegens de vorm en hoe licht ze zijn heel makkelijk inademen en dan stikken ze erin. Het schiet makkelijk de luchtpijp in. Ik geef het mijn dochter van 1,5 voorlopig echt nog niet. 
 
Ah oke daar schrik ik wel een beetje van, dacht het is net zoiets als rijstwafel, heel ontschuldig. Doen jullie de appel ook nog in stukjes dan? Wij geven hem gewoon zo, dan bijt hij er hapjes af, maar ik kreeg hier een opmerking over van oma..
 
Uhm ik heb geen idee eigenlijk, weet wel dat wij het soms op de opvang waar ik werkte al gaven aan kindjes van 2 hoor. Als traktatie werd het ook vaak getrakteerd door ouders. Maar veel kindjes vinden het niet lekker. Vanaf 5 lijkt me wat overdreven, maar vanaf 2 jaar lijkt het me prima.
Appel inderdaad hier ook gewoon afhappen, makkelijk hoor. Dat deden ze ook echt al wel met 1.5 jaar. Ik zie daar geen gevaar in. Maar ik ben daarin ook niet heel bang of voorzichtig aangelegd, vind dat ze dingen juist moeten proberen en echt stikken gebeurt toch eigenlijk nooit. Als ze kokhalzen is dat juist een goed reflex van het lichaam, ze moeten juist leren wat ze kunnen eten en ik snij niet alles piepklein. Boterhammen ook vanaf ruim 1.5 jaar gewoon in 2 stukken, niet meer in blokjes. Fruit ook. Ahappen moeten ze juist leren.
 
Oke thnx fijn om te weten, dacht idd ook dat het soms als traktatie gebruikt werd bij psz/kdv maar daar komen ook wel iets oudere kindjes. 


De appel doe ik al vanaf een jaar, haal wel de kroos eruit anders eet hij die mee op dat vind ik vies ? Maar oma zei dat het gevaarlijk was ivm te grote stukken en verslikken maar hij eet zo juist heel goed en anders zou alles kleiner dan een cm moeten want dat is de doorsnee van de luchtpijp las ik, dan is hij super lamg bezig met alles ? 
 
Appel ligt hier aan wat we eten. Alleen een appel geef ik inderdaad in zn geheel. Als het door havermout zit, geraspt, en in de pannekoeken in hele dunne plakjes. Geen stukjes nee. 
 
 
Terug
Bovenaan