Poppenhuis

<p>Mijn dochter krijgt binnenkort een poppenhuis, ze is bijna jarig en wordt 3 jaar Ze speelt nog niet op haar kamer, ik vermoed dat dat nog even zo blijft en we vinden het prima.. echter is hier geen ruimte voor een heel groot poppenhuis neer te zetten (er staat hier al een keukentje enz..) Dus dacht ik aan een “meeneemhuis” wat makkelijk opruimt, zoals dat van Playmobil, het is niet zo prijzig (30 euro) of een houten meeneemhuis maar die zijn meteen een stuk duurder (vanaf ongeveer 60euro) ze speelt ook heel vaak met haar blokken en popjes op de speelmat, dus misschien ook een idee om leuke meubeltjes te kopen in hout, maar dan zonder ‘echt’ poppenhuis door de kamers bvb te markeren met blokken, maar ik weet niet of dat even leuk zal zijn voor haar… het idee is als ze eenmaal op haar kamer speelt en een poppenhuis erg leuk vind ze wel een mooi groot krijgt voor op haar kamer. Het Duplo huis lijkt me ook erg leuk voor deze leeftijd, maar niet zo handig om in te spelen? Aangezien het altijd moet opgebouwd worden, en mss wel afbreekt tijdens het spelen. Het lijkt me echt wel wat voor haar want haar Duplo popjes doet ze praten met elkaar enz, heel leuk om te zien</p>
 
Je kan ook speelgoed tijdelijk weghalen, waardoor je woonkamer minder vol wordt. Als je dan twee maanden later weer wat wisselt, voelt het speelgoed als ‘nieuw’. Werkt hier altijd heel goed!
 
De grote stukken zoals keukentje, tafel met Duplo blokken roteer ik niet, want ze speelt er dagelijks mee.. en ik vermoed dat dat met een poppenhuis ook zo zal zijn. We hebben we kasten waar losse spulletjes in liggen, het is niet dat het hier vol speelgoed ligt eigenlijk, er is alleen geen ruimte voor zoiets groot..
 
Mijn dochter kreeg voor haar 3e verjaardag het Hema poppenhuis. Die is zooooo leuk!! Hij is best groot, maar niet enorm. Ook wij hadden in de woonkamer geen ruimte en daarom het poppenhuis op haar slaapkamer gezet. Sindsdien speelt ze dus wel op haar slaapkamer, voorheen deed ze dat ook nooit . En zeker in de leeftijd vanaf 3.5 merkte ik dat ze daar meer behoefte aan kreeg. Even alleen spelen zonder zusje en zonder moeder die alles ziet. Dus vaak als ze verveeld is of ruzie maakt met haar zusje zeg ik: ga maar lekker boveb spelen met je poppenhuis en dat doet ze dan graag. Vaak maar 10 minuutjes, maar toch. Dus 1 stuk groot speelgoed op de slaapkamer zetten zodat ze daar gericht mee kan spelen werkte hier wel heel goed vanaf 3 jaar!
 
Ze gaat namelijk pas op haar kamer spelen als jij daar iets neerzet en de optie aanbiedt. En echt, tussen de 3 en 4 jaar gaat ze dat doen!! Dus het lijkt me slim om dan nu voor haar verjaardag iets te geven wat je op haar kamer kan zetten.
 
Onze dochter heeft een groot houten poppenhuis en een meeneemhuis van playmobil. Persoonlijk vind ik een kind van 3 nog te jong voor een poppenhuis. Dat echte spel wat een kind van 5/6 heeft, heeft een 3 jarige nog niet. Zelfde geldt voor de playmobil.
Onze dochter speelt heel veel met het grote poppenhuis. Ze gebruikt de playmobil poppetjes voor het grote huis, maar het playmobil meeneemhuis gebruikt ze amper, te klein. 
 
Mijn dochter heeft deze gekregen toen ze 2 werd. Ze is nu bijna 3 en speelt er heel veel mee en neemt weinig ruimte in beslag.

https://www.bol.com/nl/nl/p/fisher-price-little-people-handige-helpers-huis-speelset/9200000094009875/?bltgh=srGz01gg8GLm-va8nkxGqg.2_18.19.ProductPageUrl
 
Danku voor de tips allemaal. Momenteel zijn we aan het verbouwen. Tegen volgend jaar krijgt ze een grotere slaapkamer, dat lijkt me dan de ideale stap om dan een mooi poppenhuis te zetten op haar kamer
Het little people huisje ziet er idd leuk uit, maar is dit niet wat te 'klein' voor een driejarige? (Om mee te starten bedoel ik dan)
 
Terug
Bovenaan