Populaire naam of niet

Mijn vriend en ik liggen niet bepaald op een lijn als het aankomt op een naam. Na het doorspitten van heel veel sites en apps met namen, vonden we Lucas allebei erg leuk. Alleen vind ik het geen fijn idee dat het een populaire naam is. Afgelopen jaar was de naam Lucas nog polulairder (plek 3) dan de jaren daarvoor.

Wij zijn allebei werkzaam in het onderwijs, maar hebben nauwelijks jongens met de naam Lucas op school zitten.
Ik vind het dus erg lastig in te schatten. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie je kind een populaire naam geven of niet en waarom?

Ik ben er zelf geen voorstander van. Wij hebben bewust gekozen voor een naam die niet in de top 10 voor kwam (is nog een geheimpje ?) wij willen proberen te voorkomen dat hij dezelfde naam krijgt als een ander kindje uit de klas.
Hoe ver ben je in de zwangerschap? Mijn vriend en ik lagen ook niet bepaald op dezelfde lijn.. maar wij hebben gewoon telkens als we een naam zagen of hoorden die naam genoteerd en voorgelegd aan de ander en rond week 24 waren we erover uit.

Mijn vriend wil ook liever geen naam die je overal hoort maar mij maakt het niet uit. Als ik dat een mooie naam vindt, da maakt het mij niks uit hoe vaak ik hem voorbij hoor komen.
wij zijn trouwens ook echt fan van Lucas haha

Goedemorgen! 
Wat vind je van de naam Luka/Luca!? Zo heet mijn vriendin haar kindje. Ze vond t ook lastig en juist Luka gekozen want die hoor je niet zovaak en ook extra met de K gedaan. 
Liefs Demi

Dag.

mijn man en jk wilde ook geen populaire naam. Uiteindelijk blijft het lastig inschatten en kan het ook toeval zijn. Je hebt ook regio’s waar een naam veel voorkomt en soms heb je gewoon net de pech dat er juist in de klas/opvang van jou kindje iemand met dezelfde naam rondloopt. Ik zou gewoon kiezen voor de naam die je mooi vindt, je kind draagt de rest van zijn leven die naam en is hoe dan ook eigen, dat maakt geen verschil hoeveel mensen er met dezelfde naam zijn. Wij hebben uiteindelijk in ieder geval gekozen voor de naam die het meest goed voelde ondanks de populariteit. 

Wij hebben met de 20wkn echo een naam uitgezocht voor ons mannetje en die blijkt nu ook in de top 5 te staan..
we verwachten ons zoontje over een weekje en ondanks dat die naam zo populair is geven we hem toch !
wij vinden de naam gewoon mooi.

en lucas is toch ook een hele leuke naam als jullie die graag aan hem geven is het toch prima ? 
Er zijn meer hondjes die vikkie heten?

Terug
Bovenaan