Positie kleding langere dames met plussize maat

Hallo allemaal!<br />Ik ben 15 weken zwanger en sommige broeken beginnen nu iets te knellen. Ik heb al een positie jeans gekocht maar ik ben bang dat mijn huidige bovenkleding niet over de band valt. Enkel twee shirts. Nu is dit voor mij sowieso al een grote uitdaging omdat ik 1.86 ben. Daarnaast ben ik niet de slankste.. Heb qua bovenkleding maat 42/44 en qua jeans/rokken maat 46/48. Dus ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die ongeveer net zo lang zijn als ik en goede tips hebben voor bovenkleding die wel netjes over de jeans gaan vallen? Thanks!<br />
 
Hoi! Ik ben zelf bijna 1.80 en inmiddels 30 weken zwanger. Ik heb geen plussize maar ook ik kon mijn eigen shirts niet meer dragen want die waren bij mij ook te kort (wat natuurlijk ook komt doordat de band van zwangerschapsjeans laag is uitgesneden). 
Mijn ervaring tot nu toe is dat alle speciale zwangerschapsshirts die ik heb gekocht wel tot de band komen. Waarschijnlijk omdat fabrikanten er rekening mee houden dat de band daarvan laag uitvalt.
Mocht je toch niks kunnen vinden: een probleem waar ik altijd tegenaan loop is dat jurkjes te kort zijn. Ik heb er zelf een paar gekocht en die draag ik nu als tuniek met daaronder een spijkerbroek. Je zou dus ook kunnen kijken naar korte jurkjes die je dan als tuniek kunt dragen. Bevalt me erg goed!
Succes ?. 
 
 
Ik vond de broeken en voedingsbhs van de C&A fijn. Shirts en onderbroeken droeg ik vaak van Prénatal en kocht ik al een maat te groot zodat ik ze tot het einde kon dragen. Of langere jurken gemaakt van lekkere rekbare stof met daaronder zwangerschapslegging van de Bonprix. Maar ik moet zeggen: ik vond het ook lastig hoor en heb heel wat gepast en weer terug moeten sturen (kon door corona toen nog niet naar de winkel ?)
 
Ik ben zelf lang en heb maat 40. Geen pluszise dus, maar wel lang. Bij Mamalicious hebben ze spijkerbroeken met lengtematen. Verder vind ik de tshirts van Anna Field of de jersey longsleeves van Mamalicious en Noppies ook lekker lang vallen. Allen speciale zwangerschapskleding, want die zijn inderdaad lang genoeg voor over een dikke buik en een laag uitgesneden jeans. Een legging met gebreide jurk is ook fijn, bij mij is dat dan meer een tuniek. Ik merk gewoon dat met mijn lengte gewone shirts of jurkjes met een dikke buik gewoon echt niet kunnnen. Tip: koop 1 maat groter. Aan het einde van je zwangerschap is de omtrek van je ribben en heupen wat groter en je gaat misschien vocht vasthouden. Dan hoef je tzt niet weer opnieuw te kopen. 
Als je snel bent kun je nog wat sales meepikken, scheelt ook op de prijs.
 
Hoi!
Ik ben zelf 1.80m, geen plussize, maar de kleding van (wat ook al eerder vermeld) Mamalicious bevalt heeel goed.Verder zoek ik vaak op Zalando en dan onder de ‘tall’ lijn (vind je allemaal verschillende merken), hier heb ik ook fijne lange zwangerschapskleding kunnen scoren (veel te vinden in lengte/breedtematen).Verder kun je inderdaad vergeten dat er nog iets van ‘normale’ shirts tot over de band van je jeans vallen inderdaad ?. Wel een leuke tip: Koop bij de h&m van die lange hemdjes/topjes (lekkere stretchie stofjes) in je maat óf een maat groter, die vallen mooi over je jeans heen én combineer dit met een leuk vest of een colbertje, dat deze korter is maakt namelijk niet uit.

 
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! ?
Ik heb ongeveer dezelfde maten als jij! Pff way was het een zoektocht naar broeken zeg…uiteindelijk echt heeeeerlijke broeken gevonden! Bij de wehkamp en zalando, van River Island. Maat 44 besteld en die zaten als gegoten. Eindelijk klopt een keertje ;-) wel wat korter bij de enkels maar dat kon prima met het mooie voorjaar. Shirtjes was een crime…die heb ik bij The Stone gekocht, kledingwinkel, geen positiekleding want ik kon echt niks vinden wat leuk en hip was én een “normalere maat” had. Ik ben overgestapt naar hemdjes van de hema (positie) en losse vestjes. H&M heeft trouwens wel leuke shirts.
Succes met zoeken en geniet ervan
 
Ik heb ongeveer dezelfde maten als jij (ben zelfs iets langer nog) en heb veel zwangerschapsshirts via zalando gekocht van verschillende merken (zalando, esprit, noppies, mamalicious). Zijn bij mij allemaal ruim en zeker ook lang genoeg. Hema heeft ook extra lange shirtjes die voor mij prima zijn.
Via dezelfde route trouwens ook veel jurkjes gekocht, zijn ook prima qua lengte. En kosten niet veel.
Wel tamelijk basic allemaal, maar daar hou ik zelf wel van.
Ik heb nu eigenlijk veel minder moeite met het kopen van passende kleding dan voordat ik zwanger was, haha.
 
Terug
Bovenaan