positiebroeken

A

Anoniem

Guest
Ik hoef ze nu nog niet aan, maar ik vraag me af wat het verschil in draagcomfort is tussen de verschillende positiebroeken. Er zijn broeken die aan de voorkant een soort halve cirkel van elastiek hebben, die eindigt net boven je schaambeen. Ook zijn er broeken die aan de bovenrand een brede rand van elastiek hebben. Wat is het verschil, kun je beide broeken de hele zwangerschap aan of niet?  

Hoi,

Mijn voorkeur gaat uit naar een brede rand elastiek aan de bovenzijde, niet die met de halve cirkel van rekbare stof. Ik heb mijn hele vorige zwangerschap lopen hijsen om die broek omhoog te houden. Eerst dacht ik dat ik er nog wel in zou groeien maar dat was met 40 weken nog niet het geval! Afzakken dat het deed! Vreselijk. Kon geen 100 meter lopen. Daarnaast vind ik dat stuk stof ook niet mooi, hoe dikker je wordt des te meer je ervan ziet en eigenlijk een buikband erom heen moet doen.

Ik heb twee heerlijke broeken van Fragile met zo'n brede rand elastiek. Ook aan de achterkant zit nog van dat knoopsgaten elastiek zodat je ze nog kan verzetten gedurende je zwangerschap. Ze waren best duur maar een draagcomfort en dit is nu de tweede zwangerschap en nog steeds mooi! Die zijn de hele zwangerschap te dragen. Die met een halve cirkel vaak in het begin niet.

Daarnaast  nog een tip, koop ze niet te klein, liever een maatje groter dan kleiner bij twijfel. Veelal wordt je toch wat dikker op je benen. Het is zonder als je in de tweede helft nog nieuwe broeken moet kopen omdat je uit de maat bent gegroeid!

Succes met kiezen,
Ingeborg

Hoi,

Ik kan me helemaal aansluiten bij Ingeborg, die broeken met een stuk erin zitten niet altijd even lekker en met 32/34 weken groeide mijn buik zo hard dat ze gingen knellen aan de onderkant.
Nu heb ik verschillende broeken en rokken met een elastische band rondom (zakken ook af in het begin) en ik draag bijna altijd een buikband er overheen zodat je dat stuk niet ziet en ik mijn gewone shirtjes kan blijven dragen.
Veel succes met het zoeken naar leuke kleding.
En koop je broeken zeker niet te klein, je groeit toch meestal in de loop van de maanden of koop een helemaal elastische broek.

Groetjes Saskia

Hoi,
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik had in mijn eerste zwangerschap broeken met aan de voorkant zo'n stuk erin, eigenlijk noot problemen gehad en zaten goed. Deze broeken hadden ook knoopgatenelastiek bovenin, zodat je ze in het begin nog kon "aansnoeren" Heb ze eigenlijk de hele zwangerschap door gedragen. Je moet er   wel een buikband overheen aandoen, of een lang shirt/trui. Ik had toen ook een zogenaamde heupbroek, waar je buik overheen valt. Dat is helemaal niets, weant die zakt gewoon echt continu af.
tweede zwangerschap had ik een broek met bovenaan helemaal aan stuk elastiek, en iedere vijf/tien stappen die ik deed hing het kruis letterlijk tussen mijn knieen. Ik dacht, dat komt nog wel als mijn buik dikker wordt... Niet dus, het werd alleen maar erger. Als ie net gewassen was, dan ging het nog wel, maar zodra ik een halve dag verder was...
Ik denk dat de clue in het knoopsgatenelastiek zit. Als dat erinzit, kun je de broek zo los of strak maken als je zelf wilt.
Zelf heb ik de oplossing voor de afzakkende broek zelf gemaakt. Knoopsgatenelastiek erin en ik hrb twee "oude" spijkerbroeken de voorkant uitgeknipt en van die rekbare stof ingemaakt. Mooie en goedkope oplossing.....

Hoi allemaal,

Ik heb ook heel erg dat mijn positiebroeken afzakken. Net wat je zegt, als je hem gewassen hebt zit 'ie goed, maar daarna...  En dan zijn dit nog niet eens heupbroeken! Dat krijg je als je taille verdwijnt...

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik heb een hele tijd in van die stretch broeken gelopen van de scapino...
Want ik vertikte het om een echte positiebroek aan te schaffen... maar na van loop van tijd als je buik echt ondersteuning nodig heeft, trok ik het echt niet meer...
Mega broek over mijn buik, elastiekrand net onder mijn borsten, trok het hele gebeuren gewoon nr beneden...

Ik heb nu sinds 5 wkn een noppies broek, een heup broek.
Normaal heb ik het niet op heupbroeken, maar deze zit echt te lekker....
Hipster nog wat... heet ie geloof ik. Is wel 60,00 maar zoooow fijn :)

Groetjes

Ik vind de broeken die mijn buik bedekken (met elastiek of stof) lekker zitten. Ik heb ook een zwangerschapsbroek bij miss etam gekocht, een laag model met zo'n breed stuk elastiek, maar die zakte me steeds af...

Wehkamp heeft ook leuke positiebroeken te koop.

Bianca

Hallo, ik hoor niet thuis op dit forum maar vind het leuk om zo af en toe eens bij dit forum te kijken.Ben zelf 5mnden geleden bevallen namelijk.
Maar even over de broeken mijn ervaring is beter een paar goede duurdere broeken kopen,die blijven supermooi en zitten vaak ook beter.
De broeken van Noppies zijn super en ook de broeken van Future Mamam (ik geloof niet dat je het zo schrijft!!!) Bij mijn eerste zwangerschap had ik alleen maar broeken die helemaal over je buik vallen, zonder elastiek stuk maar gewoon van stof.
Bij mijn tweede vond ik de heupbroeken super, ze zitten lekker en staan erg mooi maar ik had een hele gevoelige buik en dan gaat het erg knellen (ik had dan ook een enorme buik).
Dus voor staat de broek over je buik op nummer 1.
Succes met jullie zwangerschap, Ik ben uitgezwangerd maar lees nog graag mee.
groetjes Danielle.

Oh ja het is al gezegd, niet te klein kopen, wordt het nog duurder.
En een leuk merk is Mama Licious verkoopt Prenatal ook, geen superkwaliteit maar wel erg betaalbaar en hip.

Terug
Bovenaan