Hoi,
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik had in mijn eerste zwangerschap broeken met aan de voorkant zo'n stuk erin, eigenlijk noot problemen gehad en zaten goed. Deze broeken hadden ook knoopgatenelastiek bovenin, zodat je ze in het begin nog kon "aansnoeren" Heb ze eigenlijk de hele zwangerschap door gedragen. Je moet er wel een buikband overheen aandoen, of een lang shirt/trui. Ik had toen ook een zogenaamde heupbroek, waar je buik overheen valt. Dat is helemaal niets, weant die zakt gewoon echt continu af.
tweede zwangerschap had ik een broek met bovenaan helemaal aan stuk elastiek, en iedere vijf/tien stappen die ik deed hing het kruis letterlijk tussen mijn knieen. Ik dacht, dat komt nog wel als mijn buik dikker wordt... Niet dus, het werd alleen maar erger. Als ie net gewassen was, dan ging het nog wel, maar zodra ik een halve dag verder was...
Ik denk dat de clue in het knoopsgatenelastiek zit. Als dat erinzit, kun je de broek zo los of strak maken als je zelf wilt.
Zelf heb ik de oplossing voor de afzakkende broek zelf gemaakt. Knoopsgatenelastiek erin en ik hrb twee "oude" spijkerbroeken de voorkant uitgeknipt en van die rekbare stof ingemaakt. Mooie en goedkope oplossing.....