Positief en negatief

<p>Hoi lieve mede kinderwens moeders,</p><p>Ik ben een vrouw van 35 en heb een regelmatige cyclus. Ik ben nu 6 dagen over tijd. Afgelopen zaterdag heb ik een test gedaan omdat ik al een tijdje misselijkheidsklachten had (vooral veel kokhalzen en daardoor soms overgeven). Deze gaf aan dat het positief was. Jeuh! Omdat het een 2pak was hebben we de volgende dag weer getest omdat we toch wel verbaasd waren. Deze was ook positief. (We zijn verbaasd omdat ik 28juli mijn implanon heb laten verwijderen, 28aug mijn laatste menstuatiedag had en nu dus gelijk al zwanger zou zijn). We hadden niet verwacht dat dit zo snel zou gaan. Ah fijn.. nu heb ik maandag een clearblue gehaald om te achterhalen hoelang ik dan zwanger zou zijn...en deze geeft negatief aan! Hebben meer wannabe-ouders deze ervaring gehad? Ik hoor ook dat je cyclus door vaccinatie anders kan zijn.. moet ik gewoon een afspraak maken bij de verloskundige? Ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld en de symptomen zijn er ook nog steeds....zucht... liefs twijfelaar</p><p style="text-align: left;"> </p>
 
Als ik in jou schoenen stond zou ik nog eens testen en kijken wat hij aangeeft. Maar ook even contact op nemen met de huisarts voor een eventuele bloedtest. Dan weet je het echt zeker!
Succes!
 
Heb net roch maar even gebeld vast. De huisarts-assistente gaf aan dat ik waarschijnlijk wel zwanger ben en dat ik de verloskundige maar moest bellen. Deze heb ik gelijk gebeld en die zei; het kan zijn dat je een vroegtijdige miskraam hebt gehad. Na een bevalling houden ze in de regel aan dat ze over 6 weken pas testen omdat de waardes dan weer normaal zouden zijn. Ik mag over 1 a 2 weken testen. Is het dan negatief, dan mag ik ervan uitgaan dat ik niet zwanger ben.. dus we wachten het maar weer af en ga in deze maar af op het advies van de verloskundige.
 
Heb je alle testen met ochtendurine gedaan? 
je kan nog even dezelfde test als de positieve testen doen? 
Maar na een positieve test hoort het wel op te lopen ja.... de drie keer dat ik dit had werd ik niet lang daarna ongesteld en was het dus een heel vroege miskraam helaas. 
maargoed, geen bloed geeft moed. Een positieve test is in elk geval niet mogelijk als je niet (even) zwanger was. 
 
Als je heel pril zwanger bent, kan het zijn dat clearblue negatief heeft, omdat deze meer hcg nodig heeft.
Ik was ook direct na verwijderen implanon zwanger maar heb de clearblue pas na 2 weken over tijd gedaan.
 
 
Terug
Bovenaan