Positief en negatief

Hoihoi!

Weer even een nieuw topicje erbij hoor, 't is zo rustig.

Ik merk dat Lara nu in een fase zit die hele leuke, maar ook een aantal minder leuke kanten met zich meebrengt. Dus... even een positief puntje en een negatief puntje over je peuter!

Positief: Lara kan echt helemaal vrolijk en giechelig worden van gekke bekken trekken. Gisteren maakte ze uit zichzelf "chinese oogjes" (ooghoeken naar buiten trekken) en moest vreselijk lachen toen ze dat aan ons liet zien. Erg aanstekelijk!

Negatief: ze kan nog vreselijk dreinen. We moeten haar vaak meerdere keren per dag corrigeren en zeggen "praat eens normaal, zo kan ik je niet verstaan". Soms wordt je er echt moe van!

Ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren!

Wat een leuk topic!

Positief aan Elsa: Ze kan heerlijk kletsen en lekker spelen. En ze leert momenteel erg snel heb ik het idee. Ze telt ineens tot 10 en is erg met de kleuren bezig.

Negatief: Kan soms erg slecht luisteren en moet dan dus weer in de hoek staan. En ze kan erg goed treuzelen. Dus eerst een rondje om de auto lopen voordat ze erin gaat. Of weglopen.

hoi hoi,

leuk deze topic. valt me op dat er weer veel denk ik bij de leeftijd hoort.

positief: ze kan de hele dag lopen kletsen en zingen en lachen en heel druk spelen.
een heerlijk   bezig bijtje.

negatief: haar zin proberen door te drijven. met al het kabaal en nep tranen erbij.
en alle waarschuwingen die dan volgen

gr. danielle

Hallo!

Leuk topic!
Hier komt Billy:

Hij kan zo lief knuffelen/lachen/spelen/zingen

'van Billy' alles is van hem, alles waarmee zijn grote broer speelt wil hij ook...

groetjes,Priscilla

Oh, wat herkenbaar allemaal! Lara heeft bijna dezelfde negatieve en positieve dingetjes als jullie kindjes! Fijn om te constateren dat het allemaal bij de leeftijd hoort...

Ik bedacht me er nog een paar gedurende vandaag:

Lara doet bij bijna alles "moeilijk". Ze vindt het leuk om mee boodschappen te doen, maar als ze dan d'r jas aan moet weigert ze weer. Totdat ik zeg dat we dan zonder haar weggaan, dan ineens trekt ze wel haar jas aan. En dat gaat zo met bijna alles...

Lara begint langzaamaan rollenspelletjes te spelen; vandaag zei ze ineens "Lara boodschappen doen". Ze stapte op d'r Pooh-auto en wilde wegrijden. Ik vroeg haar wat ze dan ging kopen: "snoepjes". Toen ik haar vroeg wat nog meer, zei ze "smeerkaas"... En toen reed ze naar de keuken. Kwam bijna meteen weer terug, met een vette grijns op d'r gezicht. Schattig!

nou, misschien zie ik het allemaal wat negatiever omdat ik mijn handen al vol heb aan een kersverse baby maar:

negatief: ''ik ben twee en ik zeg nee'' (behoeft dit nog verdere uitleg..)

positief tussen de driftbuien door: haar stralende  lach, liedjes zingen en eeuwige geklets.  En de zeldzame omhelzingen!

groetjes Elke

Ook hier komt het erg herkenbaar  voor. Steyn kan erg zeuren als hij bijvoorbeeld zijn zin niet krijgt of als hij niet uitgeslapen is of wat dan ook. Dan lijkt het alsof niks goed meer is. Maar buiten dat is hij ontzettend grappig, knuffelig en kletst hij er wat op raak, ook al komt er weinig verstaanbaars uit.

Mirelle

Positief: Erg vrolijk, houdt van zingen en praten.. Kan zichzelf goed vermaken, is dol op haar zusje en slaapt 's nachts heerlijk door. Houdt van eten (mama, ik heb zo'n honger) etc etc
negatief: ze is vroeg wakker (rond kwart over 6) ehm... soms eigenwijs, maar ja dat hoort er ook wel weer bij.
Kortom erg blij met deze en de andere meid.
gr mamajo

Terug
Bovenaan