Positief of negatief, wat denken jullie?

<p>Gister een topic geplaatst over dat het niet lukt om de ovulatie te vinden.</p><p>zit nu op dag 19. </p><p>Test is van 2 be sure (volgende maand stap ik over naar cb, maar deze maak ik nog even af) heb hiermee nog geen duidelijke donkere streep gehad. En de hele testperiode wel een lichte streep.</p><p>Wat denken jullie? Is die aanstaande? Tijd om extra te klussen?   </p><p>** rechter test is van gister, linker van vanmorgen **</p><p>https://myalbum.com/album/PQaRPCtUAsYp </p>

Ik zie een linker en een rechter test? Of bedoel je dat het twee foto's zijn, want ik zie niet echt een duidelijk verschil. Een van je testen is wel donkerder dan de andere maar echt nog niet positief. Als je testen donkerder blijven worden zou het wel kunnen dat je dicht bij je piek zit. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je nu net voor of na je piek hebt getest waardoor de teststreep wel donkerder is dan eerder maar nog steeds niet zo donker als de controlelijn.

Ohja sorry, ik zie het.
Links is van vandaag. En rechts van gister.
Het lastige is dat geen donkere testlijn krijg met het testen. Nooit gehad ook. Als de lijn even donker is of donkerder, weet ik duidelijk dat de ovulatie komt. Maar helaas. Tot op heden niet gehad.  (Vandaar volgende maand ook cb proberen, geen gedoe met de lijntjes meer).
Ik ben wel gewoon na 28 dagen ongesteld. Dus lijkt mij dat ik toch wel regelmatig een eisprong heb. Dus dat die piek toch een keer komt/is geweest 

Het zou goed kunnen dat je piek altijd laat is en je dus een korte luteale fase hebt. Las in je andere topic dat je ook temperatuurt maar niet echt een stijging kon vinden. Dit kan op een probleem duiden, maar tegelijkertijd moet dat temperaturen echt super nauwkeurig gebeuren. Na voldoende slaap, voor je opstaat, altijd op hetzelfde tijdstip. Dus het kan ook goed hiermee te maken hebben. 

Streepjes moeten even donker zijn, dus deze zijn beide negatief. 
Seks kan je rond je verwachte ovulatie sowieso om de dag hebben. 
Op welk tijdstip doe je de testen? De meeste ovulatietesten adviseren om eind van de middag te testen, maar dan moet je wel  je plas een poosje op kunnen houden. Alleen CB adviseert smorgens te testen. En zoveel mogelijk zelfde tijdstip aanhouden. Hopelijk kan je er wat mee ;)

Ik test smorgens om 11uur en savonds om 22h.
Hoe bedoel je de plas een tijdje op houden? Vanaf de ochtend zeg maar. Bij de meeste bijsluiters staat 2 uur niet plassen. 4 uur niet veel drinken. 
Volgende ronde cb. Die moet wel smorgens.  En anders zoeken we maar gewoon weer verder.

Terug
Bovenaan