Positief of toch niet?!

<p>Hoi allemaal,</p><p>Zaterdag voor het eerst getest met kv 2v5 daar een licht streepje te zien binnen afleestijd (is op de foto misschien minder duidelijk) daarna op zondag action normale test en later in de middag nog een action early test. Vanochtend nog een action early test. Het streepje van vanochtend kwam eerder in beeld dan gister, maar nog niet echt heel duidelijk. Als ik de foto zo bekijk zie ik wel een soort van oploop, maar ergens toch ook weer niet. Volgens de app die ik gebruik zou vrijdag mijn NOD zijn geweest, maar de afgelopen keren was mijn cyclus 32 dagen i.p.v. 29, dus als ik her zo uitreken zou gisteren mijn NOD zijn geweest. Wat denken jullie? Mag ik positief zijn over de streepjes of toch nog erg voorzichtig? Wil niet te blij gaan worden hah!</p>
 
Ik begreep altijd dat je streepje een knaller moet zijn op je nod en anders loopt je hgc misschien nog minder snel op als een ander.

Dan kun je het beste blijven testen iedere 48 uur en dan moet je oploop goed te zien zijn. En testen met dezelfde zwangerschaptesten anders kun je het ook niet volgen.

Ik had ook hele lichte streepjes en die liepen ook niet op. Dit werd helaas een biochemische zwangerschap.

Laten we hopen dat het bij jou wel goed op loopt!
 
Dat is gelukkig niet waar, je HCG hoort elke 2-3 dagen te verdubbelen maar de ene vrouw begint al met veel meer HCG dan de ander. Sommige vrouwen testen pas een week na NOD positief en zijn toch echt zwanger. Of je een biochemische zwangerschap hebt of een andere reden dat je een vroege miskraam krijgt kun je niet aflezen aan je streepjes, enkel als je 2 maal je bloed laat testen en je geen goeie stijging in de HCG ziet.
 
Voor de topic starter: als je je NOD hebt bepaald aan de hand van een app, dat kan helemaal niet. Die app berekent een gemiddelde en baseert daar jouw NOD op. Maar zo werkt je lichaam niet, stel je hebt elke keer netjes een cyclus van 28 dagen dan kan het volgende maand zomaar ineens 35 dagen zijn. De enige manier om jouw NOD te bepalen is door jouw ovulatie te vinden door ovulatie testen en daar 14 dagen bij op te tellen.
 
[quote quote=10558168]Dat is gelukkig niet waar, je HCG hoort elke 2-3 dagen te verdubbelen maar de ene vrouw begint al met veel meer HCG dan de ander. Sommige vrouwen testen pas een week na NOD positief en zijn toch echt zwanger. Of je een biochemische zwangerschap hebt of een andere reden dat je een vroege miskraam krijgt kun je niet aflezen aan je streepjes, enkel als je 2 maal je bloed laat testen en je geen goeie stijging in de HCG ziet.[/quote]Als je streepjes licht zij en je hgc verdubbelt dan moet je toch ook een oploop gaan zien?
 
Bedankt voor je reactie! Ik probeer de foto toe te voegen maar het lukt voor geen meter haha. Het is nu heel dubbel want er is wel echt een streep en over staat/zegt dat een streep toch een streep is en toch iets aanduidt. Over wat je over de app zegt is ook zeker waar hoor, daarom houd ik me ook niet heel erg vast aan de NOD die de app aangeeft. Het is nu dus geduld hebben (wat erg lastig is op dit moment haha) 
 
Terug
Bovenaan