Positief ovulatietest, hoe lang nog vruchtbaar ?

<p>Dag dames.. </p><p>Ik heb moeite met t lezen van de ovulatie test ( clear blue ). <br /><br /></p><p>2 juni op in de ochtend smiley gehad ( betekend eisprong ) die avond gemeenschap gehad, de volgende ochtend nog keer getest op een andere apparaat ook clear blue, nog steeds die smiley. <br />donderdag overdag heel veel afscheiding gehad. <br /><br /></p><p>mijn vraag : als je die smiley ziet, komt je eisprong binnen 24u of is 48u. Of juist later. <br />Mijn NOD is 17 juni </p><p> </p>
 
Helemaal precies weet je het nooit... Als je een smiley ziet, betekent dat, dat je eisprong binnen 24 a 48 uur plaatsvindt. Spermacellen blijven gemiddeld in elk geval 3 dagen (vaak langer) in leven. Dus als je seks hebt terwijl je een positieve ovulatietest hebt, zit je goed. Maar wanneer je eirsprong dan precies plaatsvindt, dat weet niemand en zegt een ovulatietest ook niet. Maar is dus ook niet per se nodig... 
 
Vanaf de start van je piek, is dit ongeveer 36-48 uur. Maar sommigen hebben een korte LH piek dus die van hun springt eerder. Maar blijft lastig om specifiek aan te geven wanneer en hoelaat…
 
Wat snap je er niet aan? Er staat dat als je een smiley hebt, je twee meest vruchtbare dagen geidentificeerd zijn. Een smiley duidt namelijk dat je een LH piek hebt, en deze heb je nodig om je eitje te laten springen. Dus na je LH piek volgt je eisprong. Wanneer deze exact is is onbekend, tenzij je hem kan voelen. Maar zoals eerder gezegd is deze ongeveer 24-48 uur na de LH piek
 
Terug
Bovenaan