Positief testen na miskraam, terwijl test al negatief was?

<p>Hoi! </p><p>Gekke vraag, ik ben nu zelf helemaal in verwarring. Maar misschien is hier een heel simpel antwoord voor. Dus ik hoor graag wat mensen hiervan denken. <br />Meteen een disclaimer: morgen krijg ik ook een echo. </p><p>Ik heb op een vrijdag een zwangerschapstest gedaan, die was negatief. Op zaterdag begin ik met bloeden (licht, weinig klachten, minder dan normaal) tot woensdag (ik dacht ongesteld). Op de eerst volgende maandag heb ik een positieve zwangerschapstest die enkele dagen aanhoud en opeens met ongeveer 6 weken negatief wordt. </p><p>De verloskundige denkt een miskraam. Dat klinkt logisch: enkele dagen na de miskraam kan je positief blijven testen. Maar nu het raadsel (voor mij dan):</p><p> </p><p>Hoe kan het dat ik negatief test op de dag voor het bloeden begint en na de miskraam opeens positief? Je zou denken dat de HCG in je lijf niet verder oploopt na een miskraam maar juist afneemt. Dus als je test als negatief was, hij dit ook blijft. </p><p>Heeft iemand een logische verklaring hiervoor? </p>
 
Dat zal ik doen! Het zou ergens een logische verklaring zijn. Maar het heen en weergaan met de testen is zo verwarrend. Vervelend die onzekerheid. 
 
Ik hou je op de hoogte! 
 
Of misschien omdat je urine nu veel gecontreerder was en het HCG dus nog uitsloeg, misschien ook nog een oorzaak. Maar hopelijk krijg je morgen toch nog goed nieuws.. spannend zeg, succes!!
 
Terug
Bovenaan