Positief?

Vraagje ik ben nieuw hier
Heb twee kinderen. En probeer nu weer zwanger te worden
Ik heb op 2 dec een bloeding gehad bijna een week eerder dan normaal . Wel gewoon bijna 3 dagen met ook helder bloed verlies . Dus ging er van uit dat t mijn menstruatie was.
Heb gister een Kruidvat test gedaan omdat ik zwangerschaps symptomen voelde
Die is ondertussen zo ingedroogd
Wel heel erg beschadigd de test dus daardoor iets lastiger kijken
Toen straks weer een test gedaan en weer een licht roze streepje

Kan ik er van uit gaan dat t zoiezo niet goed zit?
Heb op 9 dec een miskraam na 6,5 week gekregen
Daarna op 2 januari dus bloedverlies
Dus ging er vanuit dat dat idd weer mijn menstruatie was



 
Allereerst nog sterkte met je miskraam.

Ik denk dat je zo kort na een miskraam niet echt uit kan gaan van een normale cyclusduur, omdat een miskraam toch net wat anders zit hormonaal dan een 'normale cyclus' waarin geen zwangerschap is ontstaan. Het zou dus een menstruatie geweest kunnen zijn, maar een innestelingsbloeding kan ook heel erg lijken op een menstruatie qua duur en hevigheid (en behalve dat zou het ook een ander soort bloeding kunnen zijn geweest, geraakt vaatje bijvoorbeeld of ineens ovulatiebloedingen). Heb je sinds de miskraam een negatieve zwangerschapstest gehad? Of een controle waaruit is gebleken dat er geen resten zijn van de miskraam? Ook die zouden een positieve test kunnen veroorzaken. 

Gezien je nu een positieve test denkt te hebben (ik kan hem niet zien, maar als er binnen de afleestijd een positief resultaat verscheen, ga ik daar even vanuit - er zijn websites zoals imgbb waarmee je volgens mij een foto kan uploaden en een link kan delen zodat we mee kunnen kijken) en door de miskraam hiervoor en bloeding geen duidelijke termijn hebt van hoe ver je zou zijn. Ik zou dat sowieso even overleggen met je huisarts of verloskundige, wellicht kan een echo of bloedprikken meer duidelijkheid geven over of je inderdaad opnieuw zwanger bent, en of dat mogelijk goed gaat. Verschijnt het (licht) positieve resultaat telkens pas ruim na de afleestijd in de bijsluiter, dan zou ik uitgaan van een negatief resultaat. Je kan altijd na een tijdje opnieuw testen om te kijken of je mogelijk te vroeg was met testen als je toch symptomen blijft ervaren. 
 
Terug
Bovenaan