positiekleding

A

Anoniem

Guest
Goede middag allemaal..

Als eerst wil ik jullie feliciteren met de zwangerschap..
Ik weet zelf ook sinds 1 week dat we een kindje krijgen..

Nu ben ik 6 weken zwanger en mijn buik is wat opgezet en mij kleding zit wat strakker..
Nu denk ik dat ik over 2 weken wel positiekleding kan gebruiken maar kan je die dan de rest van de zwangerschap wel aan?? omdat je nu dan nog niet echt een buik hebt..
Of moet ik dan straks met 20 weken zwangerschap weer een grotere maat kopen...
Normaal heb ik maat 42 aan , moet ik dan ook positiekleding maat 42 kopen en kan ik daar de rest van de zwangerschap mee doen???

alvast bedankt voor de reacties, groetjes simone

Hoi Simone,
je moet gewoon in de winkel even kijken hoe het uitvalt. Meestal zit je wel ongeveer in je eigen kledingmaat of 1tje groter.  Over het algemeen rekt de stof van positiekleding goed mee, dus je kunt er een hele tijd mee doen, maar of je er ook tot op het laatst mee kunt doen.... dat ligt helemaal aan hoe hard je buik groeit, maar ook de rest van je lijf.
Zowiezo zit je nu nog in het warmere seizoen en strakjes in de winter.
Ikzelf heb gewoon eerst nog wat normale kleding in een maat groter gekocht, zodat het bij de taille gewoon wat ruimer zit. En dat staat goed.
Ben nu 16 weken en kan daar zeker nog wel even mee vooruit. Had ik niet verwacht hoor, gezien hoe hard de eerste weken mijn buik groeide.
Verder heb ik dan meteen ook wat om straks na de bevalling aan te doen, want meestal pas je dan nog niet meteen in je oude maat.
Ik liep eerst ook met dezelfde vragen als jij rond, maar toen ik eenmaal in de winkel het e.e.a. gepast had, viel alles vanzelf op zijn plek. Dus mijn tip is: gewoon gaan passen en dan kan je het zelf best aardig inschatten. Succes ermee.
Groetjes V.

Nog proficiat trouwens!! Helemaal vergeten, zat zo in je vraag.
Geniet er maar lekker van.
Groetjes V.

Hoi,

ik zou nog even wachten met het kopen van positiekleding. De afgelopen zwangerschap had ik in het begin ook wat last van een opgezette buik. Ik heb toen een haarelastiekje door het knoopsgat van mijn broek gehaald en die om de knoop gedraaid. Thuis trok ik direct makkelijk zittende kleding aan. Na een paar weken was het gevoel weg en paste mijn broek prima. Ik heb mijn broeken uiteindelijk tot en met week 20 kunnen dragen. Toen ben ik pas positiekleding gaan kopen. Af en toe heb ik het broekprobleem ook opgelost door een buikband te dragen over de broek.

Voor het kopen van positiekleren zou ik kunnen zeggen, zorg dat het elastiek nog heel lang is als je de broek nu past. je buik wordt waarschijnlijk nog iets groter. En bespaar niet op een goede broek. Je hebt er namelijk ook nog lol van de eerste weken na je bevalling...

Een fijne zwangerschap!!

groet,

mamaraf

mama van raf en ellemijn (15/05/2006)

Hoi!

Van harte met je zwangerschap!!

Vanaf een week of 8 groeide ik ook uit al mijn broeken. Niets zat meer lekker en het knelde aan alle kanten. Toen heb ik een goede Noppies spijkerbroek gekocht die onder mijn buik doorloopt met zo'n brede elastieken band, waar ik,  tot deze hittegolven, in 'gewoond' heb.
's Avonds ging die in de wasmachine, zodat hij 's ochtends weer droog was en dat ging prima. Het was een beste uitgave, maar ik heb er veel plezier van gehad en hij zat als gegoten. De meeste broeken zijn van stretch en rekken overal lekker mee.

Nu heb ik normaal ook maatje 42 en ben ik nu zo'n 11 kilo gegroeid. Al die kilo's zitten op billen en bovenbenen, maar mijn broek past nog steeds. Drie weken terug heb ik er nog maar eentje gehaald,  maar met een riem kan ik ook die broek nog goed dragen ook na de zwangerschap. Deze heeft een knoopsluiting onder mijn buik.

Ik kan niet anders zeggen dat het absoluut de moeite waard is geweest om al vrij vroeg een broek te halen. Broeken met elastiekjes vastmaken beviel me  niet goed, maar misschien omdat mijn heupen en billen ook al vrij snel groeiden.
Maar misschien is er een leuke winkel in de buurt en kan je eens wat passen?

Groetjes, Harma 37w2d

Hallo gefeliciteerd! Ben ook zes weken heen en heb vrijdag ook een zwangerschapsbroek gekocht. Een mooie spijkerbroek een driekwarter. Boven aan de rand zit een smalle elastiek rand dus ze zien er nog niks van en het zit veel lekkerder dan een gewone broek. Die ik ook nog wel aan heb met de knopen los en blij ben dat je thuis nergens op hoeft te letten. Heb nu nog 2wk. vakantie dan heb ik 3wk vakantie erop zitten. Ben bang dat er door de rust straks met het werken echt geen gewone broek meer aan kan.. Maar ga daar echt niet moeilijk over doen...koop wat jij fijn vind en je kunt ook op mkplaats wat bestellen. Groetjes NHS

hoi simone (en alle anderen!)

Ik heb een hele goede TIP voor je!
ik heb heel veel van mijn positie kleding gekocht bij www.bellyfashion.nl
kijk daar maar eens..   ze heeft veel leuke dingen en niet duur!
de kwaliteit is super want het zijn vaak merk kleding.. oke wel positie merk kleding maar echt hele goede.. Om heel eerlijk te zijn heb ik zulke leuke dingen dat ik stiekum beetje baal dat ik over week of 10 het niet meer aan hoef..
dwz de volgende zwangerschap maar weer proberen in de zomer te plannen..

succes en liefs Annemieke

Terug
Bovenaan