Positieve gedachten/affirmatie zwanger worden

<p>Hallo allemaal, Mijn vriend en ik (30 en 29 jaar) zijn happy en gezond. We zijn ruim 12 jaar samen en hebben besloten voor een gezinnetje te gaan. Spannende tijd! Ik ben gestopt met de pil en na mijn onttrekkingsbloeding gaan we ervoor. Ik ben iemand die zich graag goed inleest en voorbereidt. Dit betekent dat ik veel ben gaan googelen en het zwangerschapshandboek heb aangeschaft. Nu ben ik van mijzelf ligt hypochondrisch ingezet; ik zie snel leeuwen en beren op de weg en pieker snel. Hoe kan je zorgen dat een positieve mindset op de voorgrond staat ipv de gedachte aan niet zwanger kunnen worden of alle complicaties die op kunnen treden? Hebben jullie tips of ervaringen om met hoop, liefde, focus en ontspanning deze bijzondere periode in te gaan? ik hoor het graag! Groet van Floor</p>

Ga niet met ovulatietesten aan de slag dan. Weet dat je elke ronde maar ongeveer 20% kans hebt op een zwangerschap én dat het een jaar kan duren voor het überhaupt lukt. Heb seks omdat je daar zin in hebt en niet omdat het 'moet'

Hoi! Heeel herkenbaar... heb precies hetzelfde, beetje hypogrondisch en snel piekeren etc. 
of dat het je teveel bezighoud. 

Wij zijn ook net begonnen.. zit nu in ronde 4 na stoppen pil maar 2e echte ronde omdat we eerst nog met condoom deden om mn lichaam een beetje te laten ontpillen zegmaar.
Ik ben 29 en mijn vriend is 38. 

ik ben wel ovulatietesten gaan gebruiken, omdat ik na stoppen pil nog zo een onregelmatige cyclus heb. Maar als je 2-3 keer per week seks heb hoef je ipc geen ovu te doen denk ik. 

denk dat je bent wie je bent, dus helemaal loslaten zal het toch niet. Accepteren maar gewoon doorgaan als de test negatief is. Dus gewoon probeeen af te leiden. Hoe meer ontspannen je bent hoe sneller het misschien lukt?!! Veel succes ook :) en hoop dat het snel mag lukken. En denk vooral.... hele spannende en leuke tijd ook wel weer. 

Terug
Bovenaan