Positieve HSG ervaring

<p>Hey!</p><p>Ik vind het wel even tijd voor een positieve ervaring met een HSG onderzoek! Oké, het was wel echt even een beetje onaangenaam. Het desinfecteren van de baarmoeder voelde wat gek, en het inbrengen van het slangetje en het spuiten van de vloeistof waren écht als een menstruatie kramp, maar ik ben helemaal niet zo door de grond gegaan als dat je vaak online leest ! Die kramp is hooguit een minuut en zodra alle attributen eruit zijn is de kramp ook weg. Dus laat je niet per definitie al bang maken! :) </p><p>Zijn er meer mensen waarbij het best goed te doen was ? En evt mensen die inderdaad zwanger zijn geraakt na de HSG? </p><p> </p><p>Liefs!</p>

Wat een goede insteek! Ik heb hem vanmiddag ook gehad. En ach het is maar net hoe je mijn verhaal bekijkt. Tot het ballonnetje zetten aan toe: ik voelde het niet. Dus tot zever viel het mij heel erg mee! En dus positieve ervaring. Alleen de kramp van het inspuiten van de vloeistof was even een hele heftige kramp, maar duurde niet lang, dus dat was ik zo weer vergeten en kijk ik er wel positief op terug. Het was alleen naar dat ik daarna richting flauwvallen ging, maar gelukkig herstelde ik daar ook snel van. Ik zie het dus wel gewoon als een positief iets, in de zin van dat het totaalbeeld mij heel erg meeviel. In elk geval is het niet iets om superbang voor te zijn, als het al pijn doen is het maar kort, dus het is echt wel te doen. 

Ja dat had ik dan ook even niet verwacht, maar gelukkig ging het snel ook weer goed. Ook was alles open dus alles wijst er tot nu toe op dat er niks aan de hand is. Dus hopelijk nu extra vruchtbaar. Je hoort toch vaak dat het helpt.. Hopelijk helpt het ook bij jou!

Hier ook zeer positieve ervaring. Onderzoek zelf helemaal geen last van gehad, enigste wat ongemakkelijke was het slangetje inbrengen en dat duurde nog geen minuut. Was ook binnen 10 minuten weer buiten, alles was goed. 
En jawel de maand erop ben ik zwanger geraakt van mijn nu 1 week oude dochtertje! We hebben er uiteindelijk 1,5 jaar over gedaan...

Ik zal voor je duimen NWJ!
Fijn dat het bij jou dus ook echt gewerkt lijkt te hebben Mientje! Wij zijn inderdaad ook 1.5 jaar onderweg nu. Ben benieuwd! En gefeliciteerd met je dochtertje! 

X

Heb jij nog last gehad van nabloeden? En hoeveel dagen? Ik heb de hsg donderdag dus gehad en heb nu nog steeds gekleurd (vruchtbaar) slijm. Eisprong zal er ook bijna aankomen, dus willen deze ronde eigenlijk wel benutten. Maar in het informatieboekje staat dat je geen gemeenschap mag hebben als je nog na bloed. Anders bel ik morgen wel even om het na te vragen.. 

hcg ging heel goed helemaal geen pijn ervaren. Helaas geen effect gehad hier. Wel schijnt het als je de behandeling met een bepaalde op olie gebaseerde basis toegediend krijgt dat de hcg meer kans heeft effect te hebben om daarna de 1ste drie maanden meer kans te hebben om zwanger te worden. Dit is al onderzocht en bewezen. Dus vraag ook op wat voor basis je deze hcg krijgt.

Terug
Bovenaan