Positieve ovulatie test op dag 26, zwanger??

Hoihoi,

Ik ben benieuwd of 1 van jullie wel eens een positieve ovulatie test heeft gehad later in de cyclus en zwanger bleek te zijn? Ik heb deze maand m’n ovulatie niet getest, had geen testen meer in huis en wilde het op zijn beloop laten. Mijn cyclus is meestal tussen de 31 en 35 dagen. Op dag 16 een lichte bloeding gehad, dus ging er vanuit dat, dat mijn ovulatie geweest moest zijn. Later vond ik toch nog een doosje met ovulatie testen, eergisteren een gedaan en licht streepje, gister donkerder, vandaag positief (donkerder dan controlestreep) vandaag zit ik op dag 26. Zou ik misschien zwanger kunnen zijn? Of late ovulatie? Zwangerschap test helaas negatief vandaag..

Als je zonder gebruik anticonceptie seks hebt, kan je zwanger zijn. Een positieve ovulatietest na eisprong zegt echter niets. Je weet immers niet waarop de test reageert. Lukraak ovulatietesten gebruiken heeft ook geen zin. Daarbij schommelt LH vooral in de luteale fase behoorlijk zodat je zomaar een tweede piek kunt meten. Als je cyclus normaliter 31-35 dagen duurt, test je nu veel te vroeg dus is een negatieve zwangerschapstest logisch en ook nietszeggend. Hoe lastig ook, wacht af en gebruik de testen alleen waarvoor ze zijn gemaakt.

Als je zonder gebruik anticonceptie seks hebt, kan je zwanger zijn. Een positieve ovulatietest na eisprong zegt echter niets. Je weet immers niet waarop de test reageert. Lukraak ovulatietesten gebruiken heeft ook geen zin. Daarbij schommelt LH vooral in de luteale fase behoorlijk zodat je zomaar een tweede piek kunt meten. Als je cyclus normaliter 31-35 dagen duurt, test je nu veel te vroeg dus is een negatieve zwangerschapstest logisch en ook nietszeggend. Hoe lastig ook, wacht af en gebruik de testen alleen waarvoor ze zijn gemaakt.
Oke, dat is heel realistisch inderdaad! Thanks. Heb gewoon te veel hoop denk ik na 7 maand..

Beste F, het enige wat je kunt doen is inderdaad afwachten. Hopelijk is het deze maand raak. Als je nog wat meer informatie zoekt over wanneer testen en hoe testen heb ik hier een artikel vanuit Ouders van Nu hierover:

Als je meer info wilt hebben over zwanger worden en meer informatie wilt hebben over de vraag of je zwanger bent of niet, heb ik hier nog een artikel vanuit Ouders van Nu. Misschien geeft het je wat meer houvast:

Deze artikelen zijn medisch beoordeeld door professionals. Heel veel succes en weet dat als je vragen hebt, wij er voor je zijn!
-Jetske

Terug
Bovenaan