Positieve ovulatie test

Hallo,

Mijn man en ik proberen al een aantal maanden zwanger te worden van ons 2e kindje. Het wil niet echt lukken, en het is ook frustrerend omdat bij ons 1ste zoontje het meteen de 1ste keer raak was. Nou gebruik ik ovulatie testen en let ik op de symptomen. Afgelopen weekend zou de eisprong moeten zijn, maar ik heb nu nog steeds positieve ovulatietesten. Iemand enig idee hoe dit kan? Want ik snap er niks van.
 
Kan helaas geen foto toevoegen. Maar een licht streepje bij de T, oftewel waar die positief of negatief test. En een duidelijke streep bij de controle of de test goed gegaan is. Ik gebruik de Etos eigen merk.
Ik gebruik deze al heel lang en elke keer was het heel duidelijk dat ik 3 dagen positieve testen had. Maar nu al bijna een week
 
Dat is dus een negatieve test, had je de bijsluiter gelezen? Als de streep die nu licht is even donker of donkerder is als de controlestreep dan is hij positief. Is hij lichter dan de controle streep dan is hij negatief.

Dat komt omdat een ovulatietest test op het LH hormoon, die zit altijd in je urine maar vlak voor je eisprong is er een piek en wordt de streep dus even donker of donkerder dan de voorgedrukte streep.

Blijf elke dag testen en informeer je van te voren zodat je weet wat een positieve en een negatieve test is.
 
mocht je een positieve test hebben dus zoals ze aangeeft hierboven echt dezelfde kleur als de controle streep zou ik stoppen met testen want wat heeft het voor zin als je hem al gevonden hebt. ook zou ik je aan raden als dit voor jou niet fijn is die van de clear blue te halen, daar krijg je een smiley als je ovulatie is en kun je dus niet om heen dat hij positief is. en wanneer negatief blijft het een leeg rondje.
 
Ja die heb ik gelezen. Maar deze testen hebben elke keer dat ik ze gebruikt hebt, duidelijk geen streep als ze negatief zijn. En rondom de eisprong lichte streep. Tenminste, bij mij. Dus dat zou dus betekenen zoals jij 't zegt, dat ie nooit positief geweest is... En dat kan niet. Dus daarom ga ik er vanuit dat een licht streepje ook positief is omdat deze testen niks anders aangegeven hebben 
 
Das wel een aanname die je dan doet die het jezelf alleen maar lastiger maakt. Ik zou overstappen op een ander merk testen dan. Ik vind die van de action top, maar je kreeg ook al de tip voor die van Clearblue. Ik zou dan eventueel die van de action gebruiken en als je denkt dat hij positief is, gelijk ook de Clearblue gebruiken ter controle omdat die dus een duidelijke smiley geeft.
 
Misschien gewoon even doortesten en krijg je dan nog een knalstreepje? Bij mij duurde het bij poging 1 heel lang tot ik een positieve test had (dag 20), ik wilde er al mee stoppen voor die ronde. Toch doorgegaan en inmiddels 10 weken zwanger van die ronde ?
 
Terug
Bovenaan