Positieve ovulatietest 9 dagen na NOD 100% niet zwanger

<p>Hi ladies, </p><p>9 dagen geleden moest ik ongesteld worden. Ik ben sowieso niet zwanger want hele maand niet wild onder de dekens geweest. Heeft iemand een idee waarom je positief ovulatie test kan hebben terwijl je ongesteld had moeten zijn? Hij is echt heel positief. <br /><br /></p>
 
Hij kan ook positief uitslaan als je zwanger bent.
1 keer actief zijn is genoeg hè. Misschien toch zwangerschapstest doen ?
 
Had je voor deze cyclus wel altijd een regelmatige cyclus? Als dat niet zo is, is dit natuurlijk niet zo gek, maar zelfs als je wel een regelmatige cyclus hebt, kan die best een keertje van slag zijn. Bijvoorbeeld doordat je ziek bent geweest of een (extra) stressvolle of emotioneel zware periode doormaakte, omdat je nog aan het ontwennen bent van hormonale anticonceptie of recente zwangerschap, meer of juist minder bent gaan sporten dan gebruikelijk, anders bent gaan eten, andere medicijnen of supplementen gebruikt, een vaccinatie gehad hebt, en dan zijn er vast nog tal van andere redenen die ik nu vergeet. 
Je folliculaire fase kan gewoon een keertje langer duren en meestal krijg je dan op gegeven moment alsnog een eisprong en wordt je ongeveer twee weken later ongesteld. Misschien kan je bij jezelf iets aanwijzen wat er deze keer anders was dan anders, en misschien blijft het een raadsel, maar waarschijnlijk wordt je over een week of twee ongesteld (als je rustig blijft onder de dekens :p ).
 
Haha ik ga vanavond maar van bil ;) Hopelijk heb ik dan een positieve test over twee weekjes. 
Ik ben idd ziek geweest 2,5 week terug. 
Dankje voor je uitgebreide berichtje! 
 
Terug
Bovenaan