Positieve ovulatietest maar negatieve zwangerschapstest

<p>Hoi allemaal,</p><p>We proberen nu 4 maand zwanger te worden. Ik ben vandaag 3 dagen over tijd. En aangezien ik nog ovulatietesten heb liggen heb ik die gebruikt. Nu komt hier een positieve uitslag uit, wat ik heel vreemd vind rond deze tijd van mijn cyclus. Nu net naar de drogist geweest en zwangerschapstest gekocht en deze is juist negatief. Weten jullie wat dit zou kunnen betekenen? Want het is erg verwarrend. </p><p>Alvast bedankt!</p>

Misschien heb je dit keer een langere cyclus? Of indien licht positief heb je standaard wat meer LH in je lichaam. Het zou kunnen dat je zwanger bent maar als de ovulatietest daar op reageert zou ik denken dat er bij een zwangerschapstest ook wel een licht streepje zou verschijnen.
Over enkele dagen eventueel nog eens testen en anders even de huisarts bellen.

Het gemiddelde van mijn cyclus is 27 dagen. Ik zit nu op 30 dagen. De ovuoatietesten was heel positief dikke streep. Terwijl de zwangerschapstest maar een hele vage streep gaf. Ik hou het even in de gaten denk ik. En indien nog niet ongesteld maandag doe ik weer een test. 
BenB, ik heb afgelopen maand geen ovulatietest gebruikt. De maanden ervoor gaf hij telkens negatief aan. Dus we hebben de natuur maar zijn werk laten doen. Gaf te veel gedoe.

Een lichte streep op de zwangerschapstest, dan is er dus wel HCG wat betekent dat er een innesteling heeft plaatsgevonden, gefeliciteerd! 

Verder is een gemiddelde cyclus van 27 dagen dus ook wel eens langer en ben je misschien net wel of net niet op je NOD dag, dan is de streep vaak nog erg licht. 

We hebben nu nog een test gedaan van de Action. Daar kwam dit resultaat uit. betekent dit dat ik zwanger ben? zijn er meerdere mensen die deze uitslag hadden?
Edit: link  toegevoegd. 

Terug
Bovenaan