positieve ovulatietest maar toch geen succes

Hoi,
Wij zijn nu ruim een jaar bezig met zwanger worden, en 2 miskramen verder.
Omdat ik nu mijn ovulatie wel wilde weten heb ik  nu ovulatietesten gebruikt de afgelopen 2 x, en op de dag dat ik een positieve test had hebben we het gedaan. Maar het is dus allebei de keren niet gelukt. Hebben mensen er ervaring mee? Ik wordt een beetje moedeloos, en weet niet wat ik moet doen. De gynacoloog zei dat je na 2 miskramen in principe onderzoek mag laten doen, maar het was begin januari en ik dacht we kijken het wel even aan, maar het lukt nu gewoon niet meer lijkt wel. Wie heeft er tips.
Gr.
Stella

Hallo stella,

Ik maak ook veel gebruik van ovulatie testen, maar dan voor het ziekenhuis om mijn eisprong te bepalen en hiermee de inseminatie te plannen. Tja na een positieve test, krijg je binnen 24 tot 48 uur de eisprong, tenminste met mijn testen.   Misschien was je steeds te vroeg, ik weet het niet hoor, maar ik geef alleen maar een tipje. Ik hoop dat je snel resultaat zult hebben. Veel succes verder.

groetjes van Cindy

Hoi Stella,

vervelend dat het al 2 keer is misgegaan. Daar kan ik je verder ook niet mee   helpen. Maar even een reactie op de titel: een positieve test betekent niet automatisch dat je na het vrijen ook zwanger wordt!!   Misschien heeft het sperma het eitje niet bereikt, is het misgegaan met innestelen. Er kunnen vele oorzaken zijn waarom je na een positieve test niet zwanger wordt.   Meiden hier die IVF/icsi doen krijgen een bevruchte eicel terug geplaatst en zelfs die worden daar niet altijd zwanger door.

Misschien is het wel handig om even contact op te nemen met je HA of dat je naar de gyn mag. Je bent lang genoeg bezig en met 2 miskramen kan het wellicht helpen, lijkt mij.

Heel veel succes en ik hoop voor je dat je snel een goede zwangerschap mag hebben!!

groetjes Belle

Hoi Stella,

heel vervelend als het allemaal niet wil lukken. Helaas hebben wij hier allemaal ervaring mee.
Maar idd wat Belle ook zegt... Een positieve ovulatietest wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk lukt.
De factor geluk speelt ook nog mee. Het zaad moet het eitje bereiken. Dit moet bevrucht worden en... dan moet het ook nog goed innestellen....

Houdt moed en als je blijft twijfelen, kun je in elk geval terug naar de arts voor onderzoek ivm je miskramen.

Succes!
mama Peet

Terug
Bovenaan