Positieve ovulatietest na curretage

Hoi,<br /><br />Graag wilde ik wat vragen. 11 dagen na mijn curretage had ik het gevoel een eisprong te hebben. Toen een digitale ovulatietest van clearblue uitgevoerd en deze was positief.<br />Mag ik ervan uit gaan dat dit dan inderdaad mijn eisprong is geweest of kan het zijn dat ik nog positief test na de curretage? <br /><br />Bij mijn weten ben ik helemaal schoon en heb ik bijna geen bloedverlies gehad. En moet de ovulatietest na de eisprong dan weer negatief aangeven, ook na eventuele bevruchting?<br /><br />Alvast bedankt!<br /><br />

Heb je ook een zwangerschapstest gedaan? Als die negatief is, is het waarschijnlijk dat het LH van je cyclus komt en dus op een eisprong kan duiden. Als je echter nog (licht) positief test met een zwangerschapstest (wat goed kan, ook na een curettage) dan is de kans vrij groot dat de LH test daar nog op reageert.

Normaal gezien gaat een ovulatietest na een of enkele dagen weer negatief aangeven, en eventueel kan er dan een tweede piek volgen (vaak als lichtere lijn, misschien een knipperende smiley) die ook weer voorbij gaat voor je menstruatie, of evt een tweede keer positief uitslaan als er sprake is van een zwangerschap (maar daarbij hoeft een ovulatietest helemaal niet positief te zijn, zat zwangere dames hebben ook geen positieve ovulatietest tijdens de zwangerschap).

Ik heb gisteren 4 weken na mijn curettage pas een positieve ovulatietest gevonden, maar heb ook wel tot 3 weken erna nog af en toe een beetje bloedverlies gehad. 11 Dagen lijkt me vrij vlot, maar zeker niet onmogelijk, al helemaal niet als je normaal toch al een wat kortere cyclus hebt.

Hoi ElsieJoy,

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om eerder te testen of een zwangerschapstest te doen, maar ik zou dat morgenochtend nog wel kunnen doen voor de zekerheid. Ik had nu sterk het gevoel een eisprong te hebben, maar ben wat dat betreft erg onzeker op het moment. Dat zal je dan wel herkennen denk ik? Vervelend dat bij jou je vorige zwangerschap ook niet goed is verlopen.

Vanmorgen 10 febr. héél héél licht positief op zwangerschapstest en weer positieve ovulatietest. Wilt dat zeggen dat het toch te vroeg is geweest om van een eisprong uit te gaan?

@Elsiejoy ik weet niet of je nog meeleest. Maar vanmorgen 10 febr. was de ovulatietest negatief, dus of toeval of toch mijn eisprong gehad ?

Wil iemand nog eens met mij meedenken? Zie bovenstaande. Nu vanmorgen voor de zekerheid nog eens getest. Digitale ovulatie van clearblue gaf een rondje, maar zwangerschapstest gaf zwanger 1-2 weken aan. Waarschijnlijk te vroeg gejuicht..?

Hey,
Ja ik denk idd te vroeg gejuicht. Zo snel weer positief testen na een curettage is denk ik niet mogelijk. Zelf heb ik 3 jaar geleden een curettage gehad en ik testte pas na een maand negatief. Ik zou dus wel 1x per week ofzo blijven testen zodat je weet wanneer het hcg uit je lichaam is, daarna zijn ovulatie -en zwangerschapstesten weer betrouwbaar. 

Terug
Bovenaan