Positieve ovulatietest

<p>Hai allemaal, </p><p>Afgelopen dinsdagochtend had ik een positieve ovulatietest van de digitale CB (smiley). Gek want dit was op de 12e dag van mijn cyclus, terwijl ik normaal pas een positieve test heb op dag 18/19. Deze test niet eerder gebruikt, dus ook getest met sensitest en daar kreeg ik een lichte streep. Afgelopen dagen daarom toch maar doorgetest met sensitest en hiermee pas gisteravond een duidelijke positieve test. Vanmorgen was de testlijn nog duidelijker. Ook heb ik gisteren en vandaag last van ovulatiepijn (felle steekjes in onderbuik links en rechts).</p><p>Waar moet ik nu vanuit gaan? </p>
 
Als je rond deze tijd positief test én lichamelijke klachten herkent, lijkt het me het meest logisch dat je ovulatie nu plaats heeft gevonden.
 
Een positieve test zegt dat je ovulatie er aan komt, maar wanneer? Volgens de regels tussen 24 en 48 uur, dus klopte die test van cb wel. Heb je daar gisteren ook nog mee getest? Gisteren en dinsdag waren je meest vruchtbare dagen (waar zo’n test positief op uitslaat) als je vanmorgen je eisprong meende te voelen.
 
Terug
Bovenaan