Positieve ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Na een eerste ronde van 71 dagen zijn we nu aan onze 2e ronde begonnen.
Ik gebruik deze ronde voor het eerst ovulatietesten en vandaag was dag 14 van mijn cyclus.
Nu had ik net voor het eerst een positieve ovulatietest van ClearBlue, een smiley dus!

Ik ben zo blij dat ik nu weet dat ik een eisprong heb en dat deze gewoon op tijd is deze keer. We hebben vrijdag voor het laatst geklust en moeten dus vanavond weer klussen!
Is het slim om dan om de dag te blijven klussen? En tot wanneer na een positieve ovulatietest blijven jullie om de dag klussen?

Klopt het dat de menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong plaatsvindt?

Liefs!

Hoi K.R. wat een goed nieuws dat je cyclus normaal is, daar begint het mee tenslotte! Mij is altijd gezegd: klussen op de dag van de positieve ovu-test en evt nog 1x erna. Ik heb laatst wel van mijn gyn gehoord dat het inderdaad beter is om de dag te klussen dan dagelijks. Succes ermee!

Het kan ook korter zijn dan 14 dagen, ik heb meestal maar 10 of 11 dagen tussen ei en NOD.
Spannend, en fijn dat je cyclus nu korter wordt.

gr.
Wenser

Hoihoi,

Ik kluste altijd om de dag van het einde van mijn menstruatie tot de positieve ovulatietest was geweest.
Bij mij was de lutheale fase (tussen ei en menstruatie) net als bij Wenser vaak ook maar 10 dagen. Met evt testen op een zwangerschap, moet je hier wel iets rekening mee houden. Die testen zijn nl afgesteld op 14 dagen na je ei positief. Hoewel de meeste meiden ook voor hun nod positief testen, hoor. Maar met een korte LF is die kans wel weer een stuk kleiner natuurlijk.

Maar ik loop erg op de zaken vooruit. Laten we eerst maar hopen dat jouw cyclus weer lekker op orde is!

Liefs Daisy, junimama

Hallo,

Hoop voor je dat je cyclus idd weer lekker normaal is.
Ik heb een cyclus van ongeveer 25 dagen en heb idd ook bijna altijd 10 a 11 dagen tussen mijn ei en nod.
Ik heb de gelopen tijd ook ovulatietesten gebruikt en eerlijk gezegd werd ik er niet heel veel wijzer van.
Als je op internet leest lees je ook verschillende dingen....dat als je een positieve test heb je binnen 24 a 48 uur je ei krijgt. Maar ook dat je dan al te laat kan zijn.

Lastig allemaal hoor. Ik dacht ook altijd goed te weten wannneer mijn eisprong was. Het is mij immers twee keer heel snel gelukt (heb 2 kids).
Maar nu t niet lukt ga ik aan alles twijfelen....

Ben benieuwd naar jouw ervaringen er mee.
Succes in ieder geval!!

Bedankt voor jullie reacties! We hebben gisteren en vandaag geklust en dan hopen we maar dat we dat net op het goede moment gedaan hebben. Nu even afwachten op welke dag mijn menstruatie begint. (hopelijk gewoon helemaal niet!)

Heb vandaag trouwens opnieuw een ovulatietest gedaan. Deze was negatief. De piek is dus weer gedaald en mijn eisprong is dus of geweest of komt vandaag nog.

Veel klusplezier allemaal dames en natuurlijk veel geduld voor degene op het wachtbankje!

Liefs

halloo ik heb een vraag...
moes vandaag eigenlijk ongesteld worden maar nog steeds niks... en normaal word ik sochtends al.
nu heb ik een ovulatietest gedaan .. clearblue digitaal... en binne no time gaf hij een smiley aan.
ovulatietest hoort toch niet positief uit te komen op de dag van mijn menstruatie?

Terug
Bovenaan