positieve test 3 weken na miskraam...???

hallo,ik vroeg me af hoelang na de miskraam bij jullie het hcg weg was.niet iedereen zal er op letten,maar iemand misschien wel?ik heb op internet gelezen dat meerdere deskundigen dat als al het weefsel uit je baarmoeder is het hcg ook binnen een paar dagen verdwijnt.er zijn uitzonderlijke gevallen waarbij het nog 6/7/8 weken in het bloed blijft,maar bij mij is de miskraam(opgewekt door tabletten)heel voorspoedig verlopen.bovendien was het vruchtje al 4 weken gestorven dus misschien is mn hcg al voor mn miskraam gaan dalen.ik had 10 weken zwanger moeten zijn maar op de echo was slechts een vruchtje van 6 weken te zien.ik heb toen op 5 april tabletten gekregen om de miskraam op te wekken,dat gebeurde al na een paar uur en daarna was t bloeden een stuk minder.nog een week wat stolsels verloren en na 10 dagen was t over.ik heb na 5 dagen na de miskraam een testje gedaan,die was nog positief.1 week later nog een keer.die was al heel vaag.ik was beginnen te temperaturen en op vrijdag(9 dagen na mk)ging mn temperatuur omhoog en toen ik een ovulatietest deed was die dik positief.dat leek me heel sterk,dus een week later nog een keer een ovulatietest,die was negatief.die week heb ik wat bruin/roze bloed verloren(innesteling?)dus die eerste moet toch echt al mn eisprong geweest zijn.dan zou ik vandaag dus ongesteld moeten worden.ik heb ook idd behoorlijke buikpijn,maar dan precies zo'n pijn als toen ik de vorige keer zwanger bleek(toen dacht ik ook dat ik ongesteld ging worden,zo'n buikpijn had ik)en gevoelige tepels al een paar dagen.nou heb ik vanmiddag weer een zwangerschapstest gedaan(ik denk:gewoon effe kijken)die was dus vaag positief.als ik bovengenoemde dokters moet geloven zou ik dus weer zwanger zijn.ik wacht gewoon een weekje af tot mn officiele nod,als de test dan nog positiever is weet ik t zeker.maar tijdens het wachten vraag ik hier toch even rond naar ervaringen.wie herkent dit?
alvast bedankt,alleen al voor de moeite van het lezen van dit lange verhaal.
groetjes kari

Hoi Kari,

Ik denk dat je inderdaad weer zwanger bent!

Ik heb op 8mrt een mk gehad en heb 4 weken daarna de vk gebeld met de vraag wanneer het hcg uit je lichaam was en volgens haar is dat ong. met 2 weken.
Dezelfde dag heb ik een zw.schapstest gedaan en die was negatief.
Vandaar dat ik echt denk dat je zwanger bent!

Ik feliciteer je bij deze heel voorzichtig,want net zoals je zegt zijn er ook meiden waar het hcg hormoon langer in het lichaam blijft,maar aangezien je zelf al aangeeft dat je dezelfde "klachten"hebt als bij de vorige zwangerschap denk ik toch dat je vermoeden juist zijn.

Laat je t wel even weten als je over een weekje nog een test doet?

Succes!

liefs Caro

hoi caro

het lijkt er echt op he?ik hou wel sterk rekening met dat t niet zo hoeft te zijn om teleurstelling te voorkomen,en daar werkt mn temperatuur ook aan mee,want ze zeggen dat die hoog blijft als je zwanger bent en ik had voor mn eisprong steeds 36,4/36/6 en tijdens 36,9 en nu 36,3 zelfs.maar daar vertrouw ik maar niet op(ik temp ook niet erg consequent).maar het zou idd een teken kunnen zijn van een naderende menstruatie.maar toch..die test had  dan negatiever moeten zijn naar mijn idee.we zullen zien.ik test woensdag weer,dan is mn officiele nod na mn mk,hoewel ik dus toevalllig weet dat mn eisprong al na een week was hou ik me toch maar daar aan.je hoort het van me.bedankt voor je reactie en de bevestiging van je vk.precies waar ik naar op zoek was .maar andere ervaringen zijn ook welkom.de waarheid is nu eenmaal hard soms en ik wil mezelf niet gek maken.
groetjes kari

Hoi Kari

Ik hoop voor je dat je zo snel weer zwanger bent geworden.Ik zelf heb 6wk geleden
een miskraam en curritage gehad maar ik ben ondertussen weer ongesteld geworden
dus wij kunnen rustig weer aan het klussen en dan maar zien.Hebben gelukkig al een
zoontje van 19mnd .IK ben woensdag voor na contole geweest en ik heb eens gevraagd
hoe lang je hormonen in het lichaam blijven zitten want af en toe is het nog net of ik
zwanger maar was het niet want dat wees de echo uit,maar hij zei dat dat ongeveer
3wk duurt maar het kon ook iets langer duren of iets korter dus het is niet onmogelijk.
Maar als de testen positief blijven en dat waren ze voor die tijd niet dan kun je er toch
van uitgaan dat je zwanger bent zal ik zo zeggen.Ik zal heel hard voor je duimen dat het
echt zo mag zijn.Laat gauw iets van je horen en laat anders even bloed prikken dan weet
je het zeker.

groetjes anita

ik  had twee dagen na me miskraam al geen hcg meer in me urine dus dat ging heel snel dus zou best wel kunnen zijn dat je alweer zwanger bent ik ben nu ook meteen weer bezig met zwanger raken weet ook niet wanneer je na een miksraam weer ongesteld word ? duim voor je dat je zwanger bent en je snel meer duidelijkheid hebt

Hallo Kari,
Ik kijk eigenlijk niet meer op het jonge gezinnenforum,  maar van een paar mensen ben ik heel benieuwd hoe het verloop is. Ik wilde toch even op jouw verhaal reageren, want ik heb praktisch hetzelfde meegemaakt. Wij zijn namelijk al bijna 3 jaar bezig waaronder een jaar op medische gronden. Ik heb het hele traject al meegemaakt waaronder 2 IUI behandelingen. Vanwege de kerstdrukte december 2005 konden we niet met de 2e behandeling verder gaan (onderbezetting van personeel). We hadden ons er bij neergelegd dat we gewoon een maandje later weer verder gingen met de 2e IUI. Het ongelofelijke gebeurde. Ik werd zwanger. Helaas heeft dat maar bijna 7 weken mogen duren en kreeg ik een miskraam. Wat een teleurstelling, maar het positieve was wel dat ik zwanger kon worden. Na bijna 4 weken na de miskraam had ik af en toe toch wel weer een raar gevoel (net als bij vorige zwangerschap). Ik kon het niet laten om toch een test te doen. Normaal gesproken was ik dus weer bijna ongesteld geworden (op een paar dagen na). Ik werd het altijd op tijd na een cyclus van 28 dagen, dus ik nam aan dat het wel een beetje rond dezelfde tijd zou zijn. Die test gaf hartstikke zwanger aan. Ik kon het niet geloven. Bij de  vorige (1e) zwangerschap had ik ook een hele vroege miskraam, want toen ik tijdens miskraam voor een echo ging in het ziekenhuis, was er al niets meer te zien (geen eiblaasje), dus het vruchtje was al eerder afgestorven en blijkbaar al weg. Ik heb toen  de gynaecoloog gebeld en die zei dat het niet van de vorige zwangerschap kon zijn (het hcg hormoon wat nog in je lichaam kan zitten) omdat het hormoongehalte (toen ik voor echo ging) al heel erg laag was en ik wel heel snel een miskraam (na 1e zwangerschap) kon verwachten. Gelijk op diezelfde avond kreeg ik dus die miskraam. Hij zei dus dat het heel snel was, maar dat het toch weer een nieuwe zwangerschap moest zijn. Ik was natuurlijk hartstikke blij, maar ik was toch voorzichtig blij. Dat was maar goed ook, want een halve week later kwam toch mijn ongesteldheid op gang. Ik wilde toen gelijk met de 2e IUI behandeling beginnen en moest dus voor een echo naar het ziekenhuis. Ik heb het gelijk gevraagd hoe dat kan en ze zei dus dat het eitje waarschijnlijk toch weer bevrucht was, maar dat het vrij snel na de bevruchting weer mis was gegaan. Dat kan dus blijkbaar ook nog. De 2e IUI behandeling is helaas ook mislukt en dat was voor mij even de druppel om afstand te nemen en de behandelingen voorlopig even te staken. Ik moet nu echt even tot mezelf komen en geen ziekenhuisbezoekjes of verplicht sex hebben en noem het maar op. Wie weet als we weer lekker ontspannen zijn lukt het weer spontaan. Dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Als wij er weer aan toe zijn om weer te beginnen met 3e IUI behandeling, dan nemen we wel weer contact op met het ziekenhuis, maar voorlopig nog niet.
Ik hoop in ieder geval dat het voor jullie wel positief uitpakt zo snel na de miskraam, maar je lichaam doet wat hij wilt, dus zeker is het niet. Daar weet ik nu alles van. IK zal in ieder geval voor jullie duimen. Ik hoop dat je aan mijn verhaal wat hebt.
Groetjes Jeanette

bedankt voor jullie reacties.jij hebt het niet makkelijk jeanet.ik duim voor je dat je kinderwens snel uitkomt.ik zelf ben in middels finaal de kluts kwijt en zal toch echt nu een paar weken geduld moeten hebben.ik had namelijk gister mn laatste ovulatietest voor de gein even gedaan,weer positief!en het viel me al op dat ik waterige afscheiding had.toen ben ik gaan speuren op internet en nou heb ik geloof ik in de comotie van de gestegen temperatuur de vorige keer de ovulatietest met ochtendurine gedaan en dat schijnt niet goed te zijn.heb ik dan vals positief getest de vorige keer?weet iemand dat of dat de reden is dat t niet met ochtendurine moet?vanmorgen weer een zwangerschaptest gedaan en die was praktisch negatief.eigenlijk ben ik wel  blij dat t hcg nu echt weg is en een volgende positieve test betrouwbaar is.bovendien moest mn eisprong schijnbaar nog komen(afgelopen weekend???).maar aan de andere kant lichtelijk frustrerend dat je er gewoon echt geen peil op kan trekken wat de vrouwelijke cyclus betereft en eigenlijk alleen maar rustig af kan wachten.
ga ik nu dus maar doen.
groetjes kari

Hallo, 

Ik heb op 6/11 een miskraam gehad (ik was 6 weken zwanger). Vandaag op 1/12 heb ik nog altijd een hcg van 281. Deze lijkt maar niet weg te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ondertussen zijn we een maand verder. Kan ik terug zwanger worden terwijl ik nog hcg in mijn lichaam heb? 

Terug
Bovenaan