Positieve test: direct bezorgd

<p>Hi meiden,</p><p>Mijn vriend en ik dachten volgend jaar 'serieus' te gaan beginnen, maar toen we dat eenmaal hadden besloten hebben we eigenlijk direct geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt. Afgelopen twee weken lekker op vakantie geweest... genoeg drankjes gedronken... Ineens een avond rare buikpijn, maar had ook een blaasontsteking. Gewoon lekker verder met vakantie vieren en de lekkere drankjes...</p><p>Bij thuiskomst toch een apart gevoel. Testen hadden we al in huis, dus laten we eens kijken... en ja hoor, 2 strepen. De volgende dag  naar de kruidvat voor een andere test, weer positief. Een Clearblue test, ook positief. Inmiddels heb ik denk 10 testen gedaan, allemaal positief. </p><p>We hadden het totaal niet verwacht, omdat ik altijd de angst had dat het langer ging duren, maar het is dus in 1x raak. Onwerkelijk, maar natuurlijk zijn we blij! </p><p>Maar ook merk ik dat ik direct begin te malen. Is het niet positief vanwege de blaasontsteking? Ik moet morgen eigenlijk pas ongesteld worden, dus misschien is na morgen de test weer negatief? Ik ben best wel te zwaar, dat kan ook nooit goed zijn. Ik heb continu een beetje kramp onderin m'n buik, dat is vast niet goed? Ik krijg vast een miskraam, zeker na 2 weken elke dag alcohol. </p><p>Inmiddels zit ik continu op google naar alles te zoeken omdat ik gewoon niet kan geloven dat het echt zo is en dat wij in straks ouders worden. Herkennen jullie deze angsten? </p><p>Liefs!</p>

Hey,
Allereerst gefeliciteerd! Ja, ik kan me goed voorstellen dat het heel onwerkelijk is dat het zo snel gegaan is. Ik herken je angsten zeker! Ook ik dacht dat het wel even zou duren. In januari ging mijn spiraal eruit en 2 weken later was ik in verwachting. ? Aan de ene kant heel blij, maar aan de andere kant scheet ik in mijn broek en dacht ik echt van shiiiiitttt... ben ik hier wel klaar voor? Het ging ineens zo snel.
Over je angst met de alcohol; maak je niet druk. Het vruchtje is net ingenesteld en als je nu gewoon lekker gezond gaat leven is er niets aan de hand. Mijn eerste zwangerschap (die waarbij ik dus de pan uit flipte) is misgegaan met 7 weken. Ik heb toen echt alles volgens het boekje gedaan en zelfs voor de bevruchting geen alcohol aangeraakt.
Vandaag ben ik precies 8 weken zwanger en de kleine maakt het super. Terwijl ik de eerste weken ook drankjes op heb. Natuurlijk direct gestopt bij de positieve test, maar vergelijkbaar met jou. En echt.. het is nog maar net ingenesteld. Maak je daar niet druk om. 
Die kramp is echt heel normaal. Zeker in het begin kunnen een zwangerschap en menstruatie enorm op elkaar lijken. Er zijn zoveel artikelen te vinden waarin die kramp beschreven staat. Het hoort bij 1 van de eerste kwaaltjes. Niet iedereen heeft het maar het komt vaak voor. Zolang je geen bloed verliest zou ik me geen zorgen maken.
En zelfs als je wel een klein beetje bloed verliest zonder echt pijn... ook dat komt best vaak voor.
En positief getest door een blaasontsteking? Nee echt niet haha. Door een blaasontsteking gaat je lichaam geen hcg aanmaken meid.
Je bent hartstikke zwanger.

Gefeliciteerd! Net wat ninaapje al schrijft kramp hoort erbij in het begin! Ik dacht ook dit is foute boel! Maar was niks aan de hand. Zolang je geen bloed verliest! 

Relax :) geen zorgen maken want je hebt maar weinig invloed. Je bent zwanger (yay) dus nu lekker gezond leven en uitkijken naar de echo. Ja er blijven zorgen, klopt het hartje (echo 7 weken), nog steeds (12 wk), is alles medisch in orde (20 wk), voel ik mn baby wel genoeg, ligt t wel goed, groeit ie genoeg en zo kan je bezig blijven. Uitgaan van t positieve: je wordt mama hoera!

Bedankt voor jullie lieve reacties. 
Het is inderdaad allemaal erg onwerkelijk. Zo onwerkelijk dat de meest rare gedachten door m’n hoofd schieten, waarvan je eigenlijk wel weet dat het onzin is. 
Test nog steeds 2x per dag en zorg dat ik voelde maandverband bij me heb..mocht het mis gaan... heel stom misschien, maar daar ben ik erg bang voor. Steeds maar een stukje meer proberen te genieten en vetrouwen op m’n lichaam :)

Goed zo. En hoe verder je straks bent, hoe meer je vertrouwen zal groeien. Het is heel begrijpelijk dat je zo onzeker bent nu hoor. Het is ook allemaal rete spannend. Voor de eerste keer en dan ook nog eens zo snel. Probeer dan maar eens rustig te blijven haha. Ik hoop dat je over een paar weken een mooie echo hebt.

Terug
Bovenaan