Positieve test maar bij echo geen zwangerschap te zien

Ik zit met een groot raadsel. Afgelopen weekend wilde ik beginnen met een nieuwe ronde mijn ovulatie te testen, ik verwacht rond 8 okt mijn ovulatie. Afgelopen zondag knalde de test eruit en ik dacht dat klopt niet. Gelijk een zwangerschapstest gedaan en ook duidelijk positief. Het gekke is dat ik vorige week mijn menstruatie volledig heb gehad, niet anders dan normaal. Heb gelijk de vk gebeld en kon vanmorgen terecht voor een echo, niks geen zwangerschap te zien en tot zover ook geen bbz. Ik test nu elke dag en ze worden steeds donkerder, dus wel een toename van het. Mijn vorige ovulatie was op 11 sept en menstruatie startte op 25 sept. Na menstruatie niet meer geklust… één groot raadsel! Heeft iemand dit ook meegemaakt? Vk gaat wel overleggen met andere collega en belt morgen terug en anders doorverwijzing naar gynaecoloog… verwarrend dit
 
Je kan gewoon ongesteld worden tijdens een zwangerschap. Maar dat verklaart de echo niet. Ik neem aan dat het een inwendige echo was, want op een uitwendige is zo vroeg zowiezo niks te zien?

Verder kan je ongesteldheid ook een miskraam zijn geweest, dan blijft het hcg nog wel even in je systeem.
Een vals positief kan veroorzaakt worden door medicijnen met het hcg hormoon of door eierstok cysten.

Van een verwachte ovulatie op 8 oktober zou je nu wel heel bizar vroeg positief testen. Dus dit moet echt nog van september zijn.
 
Is geen raadsel. Je laatste menstruatie was geen menstruatie. Steeds weer testen acht ik niet zinvol. Je kan beter wachten tot de volgende echo. Blijkt daar ook niets op te zien, dan heb je helaas een biochemische zwangerschap.
 
Je kan gewoon ongesteld worden tijdens een zwangerschap. Maar dat verklaart de echo niet. Ik neem aan dat het een inwendige echo was, want op een uitwendige is zo vroeg zowiezo niks te zien?

Verder kan je ongesteldheid ook een miskraam zijn geweest, dan blijft het hcg nog wel even in je systeem.
Een vals positief kan veroorzaakt worden door medicijnen met het hcg hormoon of door eierstok cysten.

Van een verwachte ovulatie op 8 oktober zou je nu wel heel bizar vroeg positief testen. Dus dit moet echt nog van september zijn.
Hi, ja het was inderdaad een inwendige echo. Dat het een vroege miskraam is geweest hou ik zeker rekening mee, alleen het gekke is dat de testen oplopen, dat zou juist af moeten lopen en minder worden. Dus ik hou ook nog rekening met een bbz. ‘Rustig’ afwachten maar
 
Snel oplopend hCG kan duiden op bbz. Dan is het hCG ook vaak hoger. Vreemd dat je bloedwaarden ook niet meteen gecheckt zijn. Dat had denk ik meer info gegeven. Goed dat je bij een gynaecoloog terecht kunt!
 
Terug
Bovenaan