Positieve test maar..

<p>Hoi iedereen!</p><p>Ik richt mij even tot jullie aangezien ik dit prille nieuws nog niet met anderen kan afstemmen.</p><p>Ik ben gestopt met de pil op 22augustus en kreeg op 25 aug mijn laatste maandstonden. In de week van 9 september kreeg ik vreemde krampen in mijn onderbuik die een week aanhielden.</p><p>Weken verstreken tot ik plots begin deze week 2 dagen bruin verlies had. Ik was voorbije weekend ook plots misselijk geworden en heb verschillende keren moeten overgeven, het roken smaakte mij alvast ook niet meer. </p><p>Gisteren dan uiteindelijk beslist om een test te doen, mijn buik voelt namelijk al 2 weken opgezwollen aan, mijn borsten zijn precies gegroeid en zeer pijnlijk.</p><p>Tot mijn verbazing toonde de clearblue test + 1-2weken aan.</p><p>Deze middag had ik echter na een groot wcbezoek helderrood bloed na het afvegen. Intussen is dit terug bruin geworden.</p><p>Mijn huisarts heeft bloed afgenomen maar ik weet pas maandagavond meer.. </p><p>Ik panikeer nu wat. Heb ik te vroeg getest? Is dit wel allemaal normaal? Moet ik me zorgen maken? Gezien mijn mama zelf miskramen heeft gehad maak ik mij nu ook wel zorgen.</p><p>Mijn man was zo blij met de posi test maar wie weet hebben we te vroeg gejuigd? </p><p>Alvast bedankt voor jullie reactie! </p>
 
Hoihoi,
ik heb in de eerste maand ook een keer een bloeding gehad, en mijn dochter is nu 11 maanden. Ze hebben me toen uitgelegd dat in de eerste weken je baarmoederhals/vaginawand ineens heel erg veranderd. De bloedvaatjes worden wijder en oppervlakkiger en daarbij kan er wel eens iets springen zonder je iets voelt. Dus niet meteen van het ergste uitgaan aub. Het is inderdaad nog erg pril  dus mijn tip is om over een weekje nogmaals een test te doen en ik geloof dat je vanaf 7 weken al een inwendige echo kan laten doen. Ik wens jullie alle geluk ???
 
Hoihoi,
Ik kreeg na 6 weken bruin bloed verlies en met 7 weken werd dit helder. Uiteindelijk heeft mijn partner met de verloskundige gebeld en mocht ik langskomen. Met 6 weken wilde ze dit nog niet doen omdat ze bang waren dat er nog geen hartje zou zijn en dit voor meer onrust zou zorgen.
Met 7 weken een goede echo gehad inclusief kloppend hartje. De verloskundigre vertelde dat 50% van de vrouwen aan het begin van hun zwangerschap te maken heeft met bloedverlies en dat sommige het de hele zwangerschap houden. Uit mijn echo bleek toen ook dat er nog meer bloed zat wat er nou eenmaal uit moet.
Inmiddels 12+5 zwanger, goede echo met 9w en 11 weken, ook de uitslag van de nipt was goed
 
Wat mij heel erg geholpen heeft is dat de verloskundige zei dat je echt krampen en buikpijn moest hebben mocht het mis gaan. Bel ze op en laat je gerust stellen, daar zijn ze tenslotte voor. In onze "info folder" stond ook: altijd bellen bij rood bloed verlies.
Nu de zwangerschap bekender is hoor ik dat veel meer kenissen (vriendinnen / familie) ook dit hebben ervaren. Ik kan nu mijn "maandelijkse klok" gelijk zetten op wanneer en een beetje rood bloedverlies komt. Helaas voor mij hoort het er nog steeds (heel minimaal) bij.
 
Dag dames
 
Bedankt voor jullie reactie. 
Intussen begin ik zelf de hoop te verliezen. Het bruin verlies is intussen vandaag terug naar helder bloedverlies veranderd, precies of ik mijn maandstonden heb. Ik heb al continue lichte krampen (maar dit is al enkele weken) 
Ik voel me zo stom dat ik niet langer heb gewacht met de rest, want nu heb ik een positieve test en mss vanavond ook bevestiging van bloedresultaat en is het vruchtje intussen gestorven :(
 
 
Terug
Bovenaan