Positieve test met licht streepje, maar loopt af.

Goedemorgen allemaal,

Zoals in het onderwerp staat, had ik gisteren - voor het eerst in 2,5 jaar - een positieve zwangerschapstest! Echter wel met een heel licht lijntje. Ik ben op zoek naar vergelijkbare ervaringen (zowel positief als negatief...)

Even kort samengevat over ons traject: we zijn dus al 2,5 jaar bezig en hebben, na het op de natuurlijke manier te hebben geprobeerd, 7 IUI-behandelingen en 3 cryo terugplaatsingen gehad. Dit is de ronde van de derde terugplaatsing.

Het zkh adviseerde ons om vandaag / morgen opnieuw te testen. De test van vanochtend was zowaar nog lichter. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij, maar ben benieuwd of jullie vergelijkbare ervaringen willen delen?
 
Hoi Zonnebloempje,
Dit is waarschijnlijk niet het verhaal wat je wil horen, maar omdat je aangeeft ook naar negatieve ervaringen te zoeken, hier mijn verhaal.

Ik ben vorige maand na meer dan 1,5 jaar voor het eerst zwanger geworden door IUI. Pas op mijn nod had ik een heel licht streepje, daarna ook heel veel bloedverlies gehad. Het streepje liep nog wel iets op in de dagen daarna maar het werd niet heel donker. Ik ben op een gegeven moment gestopt met testen omdat ik helemaal gek werd van onzekerheid.

Bij week 7 zagen we op de echo dat het een miskraam was geweest. Doordat er nog restweefsel zat was het zwangerschapshormoon redelijk lang in mijn bloed gebleven. Ik had op de dag van de echo nog maar een HCG van 12, dit is bijna negatief.. Bij mij betekenden de lichte streepjes dus dat er iets niet goed zat. Het vervelende is dat je helemaal niks kunt doen en geen zekerheid hebt tot het moment van de echo rond 7 weken. Daarvoor kun je sowieso weinig zien werd mij verteld. Er zijn ook vrouwen die van zichtzelf weinig hcg aanmaken, en zwangerschapstesten worden ook beïnvloed door de concentratie van je urine.

Veel sterkte met afwachten en ik hoop dat het bij jou toch nog goed komt!!
 
Hoi Zonnebloempje,
Dit is waarschijnlijk niet het verhaal wat je wil horen, maar omdat je aangeeft ook naar negatieve ervaringen te zoeken, hier mijn verhaal.

Ik ben vorige maand na meer dan 1,5 jaar voor het eerst zwanger geworden door IUI. Pas op mijn nod had ik een heel licht streepje, daarna ook heel veel bloedverlies gehad. Het streepje liep nog wel iets op in de dagen daarna maar het werd niet heel donker. Ik ben op een gegeven moment gestopt met testen omdat ik helemaal gek werd van onzekerheid.

Bij week 7 zagen we op de echo dat het een miskraam was geweest. Doordat er nog restweefsel zat was het zwangerschapshormoon redelijk lang in mijn bloed gebleven. Ik had op de dag van de echo nog maar een HCG van 12, dit is bijna negatief.. Bij mij betekenden de lichte streepjes dus dat er iets niet goed zat. Het vervelende is dat je helemaal niks kunt doen en geen zekerheid hebt tot het moment van de echo rond 7 weken. Daarvoor kun je sowieso weinig zien werd mij verteld. Er zijn ook vrouwen die van zichtzelf weinig hcg aanmaken, en zwangerschapstesten worden ook beïnvloed door de concentratie van je urine.

Veel sterkte met afwachten en ik hoop dat het bij jou toch nog goed komt!!
Hee Dromer, bedankt voor je reactie. En wat een teleurstelling voor jullie zeg :-(. Hopelijk kunnen jullie de moed vinden om het traject weer op te pakken en resulteert het in een zo gewenste zwangerschap. Sterkte!

Daar ben ik dus ook heel bang voor.. Ik gebruik medicatie (utrogestan en estradiol) welke overigens geen invloed uitoefenen op het resultaat van de zwangerschapstest, maar welke er wel voor zorgen dat als ik ermee stop, ik ongesteld word.

Vind het dus heel lastig wat ik nu moet doen. Het ziekenhuis zegt enerzijds 'een streep is een streep' dus zwanger. Maar toen ik mijn twijfels deelde zeiden ze dat ik nog een keer moet testen, bij voorkeur met een digitale CB. Mocht het resultaat dan 'niet zwanger' zijn, mag ik ervan uitgaan dat dat dus ook het geval is en dan moet stoppen met de medicatie.

Maar mijn irreële angst is dat ik ondanks de teruglopende test / mogelijke negatieve CB test tóch zwanger ben en dat dan afbreek door te stoppen met de medicatie.

De onzekerheid maakt me een beetje gek haha. Morgen nog maar een testje erop wagen.
 
Terug
Bovenaan