Positieve test naar negatief naar nog steeds niet ongst/hoge temp?

Hoi dames,
Ik zet hier een bericht neer, omdat ik niet zo goed weet wat te doen. Heb de verloskundige gebeld gister en die zei: bel even je dokter en vraag om een bloedtest hcg. Maar de receptionist zei doodleuk: een streep is een streep, de rest kan ik niet verklaren, en de dokter wil nog geen bloedtest doen. Ik heb voorheen een miskraam gehad en vind dit daarom niet fijn. Wat denken jullie van de situatie?

• vriend en ik hadden seks op dag van de eisprong (ik temperatuur elke dag)
• had enorm veel afscheiding al vlak daarna, wat ik ook had bij mijn zoontje, en krampen, terwijl geen bloed kwam, dus dacht al: dit is raak.
• 3 dagen voor tijd, vorige week donderdag: positieve test. Zeer duidelijke streep met kruidvat (2x), een keer vage, maar zichtbare streep met Clearblue.
• drie dagen later, zaterdag: opnieuw getest om te kijken of het opliep. Wat denk je? Spierwit. Nog een test. Vrijwel spierwit.
• ik voelde me er heel rustig onder en liet het rusten tot afgelopen woensdag: zie ik als je heeel goed kijkt nog steeds een roze streep, nu met een Albert Heijn test.
• vandaag laatste x met een digitale test, die zei niet zwanger. Ik ga het nu laten.

Ik denk dus: innesteling is niet goed gegaan, niet meer zwanger. Maar.. ik ben ondertussen 5 dagen over tijd (nog nooit gebeurd) en mijn temp blijft hoog (36.8-9). Waarom komt mijn bloeding dan niet door? Ik blijf ook krampjes houden zo her en der. En ik heb het al twee weken ijs en ijskoud, als in, niet normaal: ik lig in bed met skisokken, daar overheen sloffen, een broek, een warmhoushirt en een trui en dan nog duurt het lang voordat ik warm ben. Ook dat heb ik nog nooit zo extreem gehad, dus ik zocht het op gister en blijkt dat dit een zwangerschapskwaal kan zijn.

De doktersassistente zegt doodleuk: een streep is een streep, je bent zwanger. Maar het lijkt mij toch dat dit niet is goed gegaan?
 
Meest aannemelijke scenario is inderdaad een zgn ‘chemische zwangerschap’ waarbij innesteling niet goed is gegaan. Er wordt dan eerst hCG aangemaakt en dat stopt dan omdat de groei van het vruchtje ook gestopt is.

Verhoogde temperatuur wordt veroorzaakt door een verhoogd progesteron. Een bloeding komt pas op gang zodra het progesteron daalt dus dat is de meest logische verklaring voor het feit dat je temperatuur nog hoog is.
Je lijf heeft de miskraam waarschijnlijk nog niet ‘gedetecteerd’.
 
Ik testte trouwens ook heel licht op 12 DPO. 5 dagen later wel duidelijke knaltest. Dat liep duidelijk op. Zal straks even een foto van alle testen voor je uploaden. Dan kun je het zien.
 
Dankjewel voor je bericht @Atalante :).
En benieuwd naar jouw testen. Ik ga voorlopig even niet meer testen en wacht het maar even af. Gisteravond had ik links in mijn baarmoeder pijn en dacht ik: dan zal het nu wel komen. Ik vind het gek dat er maar geen bloed komt. Voel me er ook rot over. We beginnen net weer voor het tweede kindje en meteen is het schijnbaar weer niet in orde :-(. Hoop gewoon dat ik dan nu maar zsm ongesteld word.
 
En als het volgende week nog hetzelfde is, dan ga ik toch vragen om nog een bloedtest of anders een echo bij de verloskundige.
 
Als je eerst een positieve test had en nu niet meer, dan is de kans groot dat het om een biochemische zwangerschap gaat. Beetje vreemd dat de verloskundige je meteen naar de huisarts stuurt voor hcg. Geen huisarts die in dit stadium meteen dit onderzoek laat uitvoeren. Koppel dat gerust terug naar de verloskundige. Bij mijn chemische zwangerschap kwam de bloeding in de zesde week op gang. Mijn advies: afwachten. Niet leuk maar wel het enige wat je nu kan doen nu. Echo heeft pas zin als je verder dan zes weken bent.
 
Dankjewel voor je bericht @Atalante :).
En benieuwd naar jouw testen. .
417450585_10160882552303145_6009016872331327426_n.jpg

Dit is hoe mijn testen opliepen. De laatste zonder datum is van 11/12.
Maar dan kun je een beetje inschatten hoe testen 'normaal' oplopen (inmiddels bijna 12 weken zwanger)
 
Terug
Bovenaan