Positieve test

Hoi allen,
Wat voelt het bijzonder en spannend om wéér zwanger te zijn. Ik zit nu precies op 4 weken en degene die mij gevolgd hebben weten dat ik een miskraam heb gehad in november wat een hele heftige periode was. Opnieuw zwanger worden na de miskraam voelde heel beladen en super onzeker. Nu is de trein weer gaan rijden en ik hoop dat het nu wel goed blijft gaan. Want ik ben toch bang voor weer een miskraam. Hoe gaan jullie daar mee om, zwanger zijn na een miskraam? Het is niet meer zo vanzelfsprekend en het vertrouwen moet weer gaan groeien. Groetjes

Snap je heel goed hoor! Wij hadden het bij de vorige ook! Een miskraam voor de zwangerschap van mijn zoontje! Wel een vroege maar merkt dat ik daarna wel onzekerder was meer echo's ingepland dan normaal. Momenteel weer zwanger en nu 5 weken dus ook nog pril maar probeer zoveel mogelijk op mijn lichaam te vertrouwen. Uiteindelijk doet alles toch wat het moet doen alles is zo bijzonder hè. Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Wat verdrietig dat je dit mee moest maken. Maar ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf heb ik hier helaas ook ervaring mee. Na een lang medisch traject was ik eindelijk zwanger, maar bij de 8 weken echo bleek het een missed abortion. Daarna heeft het weer 1,5 jaar geduurd voor ik nog een keer zwanger mocht raken (via IUI). Ik merkte dat ik totaal niet meer onbevangen erin stond. Vond het vreselijk spannend en had er ook weinig vertrouwen in. Na de eerste termijnecho begon dat wel te groeien en heb ook mezelf een positieve mindset gegeven. Dat heeft geholpen. Wel ben ik pas na de 20 weken echo begonnen met spulletjes te kopen. Inmiddels ben ik morgen 37 weken zwanger en heb er alle vertrouwen in (al een tijdje hoor). Zodra je ook je kleintje gaat voelen wordt het alweer heel anders. Je kunt je constant zorgen maken, maar uiteindelijk verandert dat niets aan de uitkomst. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten en op je lichaam te vertrouwen. Ik wens je een hele fijne zwangerschap! ?

Ik snap jou heel erg goed.
Ik heb dat ook gehad, in maart vorig jaar een miskraam gekregen en in juni weer opnieuw zwanger met behulp van het ziekenhuis, ik kan namelijk niet zelf zwanger worden.

Ik heb mij ook nog lang druk gemaakt of als ik de baby even niet voelde. Maar er ligt een flinke dame van bijna 3,5 maand onder de babygym te spelen

Dus probeer er toch een beetje van te genieten!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb zelf sinds januari 2020 3 miskramen gehad en ben nu ruim 11 weken zwanger. Heb helaas niet echt een gouden tip om meer vertrouwen te krijgen, want ik ben genoeg onzeker geweest de afgelopen weken.
Het enige wat mij hielp was het echt dag voor dag aankijken. Elke dag was er weer 1 extra. Verder heb ik een aftel app op m'n telefoon tot de volgende echo waar ik meerdere keren per dag naar keek en heb de tijd gewoon weg zitten kijken.

Blijf verder veel praten met je partner, ook al voelde hij zich heel zeker was het toch fijn om m'n onzekerheden steeds bij hem kwijt te kunnen.

Onzeker zijn en er van genieten kunnen prima hand in hand gaan, dus probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten, het is zo bijzonder allemaal!!

Terug
Bovenaan