positieve test

hallotjes,
afgelopen vrijdag had ik 2 positieve zwangerschaps testen 1 dag voor mijn nod
de dag erna nog een test gedaan en daar kwam weer een licht 2e strepje tevoorschijn.
mijn man wou het nog een keer voor de zekerheid deze test is negatief.
afgelopen zaterdag had ik ongesteld moeten worden en dat ben ik nu nog niet.
wat kan ik nu geloven zwanger of niet?
 
Ik denk zwanger, van harte gefeliciteerd!Ik een zwangerschapstest van clearblue doen met weken indicator. Dan weet je: a. Dat je zwanger bent en b. Hoe lang je zwanger bent. Succes!
 
Poeh, spannend! Ik zou vandaag of morgen nog even een test doen met "dezelfde" urine als wanneer je de positieve test deed. Daar bedoel ik mee, ochtend of middag. Dat kan wel eens invloed hebben bij zo'n prille zwangerschap.
Helaas heb ik zelf ook een  paar keer gehad dat ik voor mijn nod positief testte, op of net na nod negatief en dan werd ik snel daarna alsnog ongesteld. Kan vanaf nu dus echt nog 2 kanten op. Al ga ik natuurlijk heel hard duimen dat je straks alsnog positief test! 
 
Heb je die negatieve test ook met eerste ochtendurine gedaan? Of in elk geval urine die even donker was als die je gebruikte bij je positieve tests? Ik denk dat je in elk geval zwanger was, de grote vraag is nu dus of dat nog steeds zo is.
Niet elke test is even gevoelig, dus een ander type gebruiken kan zorgen dat je daarmee nog negatief test, en ook het moment van de dag waarop je test (en dus vooral hoe geconcentreerd je urine is) kan zeker in het begin nog veel verschil maken. 

Maar zoals Bo-Belle ook al zegt, het kan echt nog twee kanten op, ik heb ook wel eens voor NOD positief getest, streepjes gehad die in de dagen erna niet opliepen, en vervolgens in de week na NOD toch ongesteld geworden/een vroege miskraam gehad. 

Ik zou nog eens testen met hetzelfde type test dat je eerder gebruikte, en zeker niet meteen gaan voor de clearblue (die is namelijk minder gevoelig dan veel andere tests en slaat dus relatief vaak nog negatief uit terwijl andere tests al wel positief aangeven en is bovendien nogal prijzig). 
 
Ik las dat 40-50% van de innestelingen alsnog uitlopen op afstoting. Stel je gaat heel vroeg testen, dan kan een vroege test al wel iets van hcg opvangen en dus positief zijn. En helaas kan daarna het lichaam alsnog gaan afstoten waar door latere test negatief is. 


Zelf zit ik nu ook in die spannende periode. Had vanochtend een negatieve test, maar ben ook 9DPO dus veel te vroeg en met bovenstaande in achterhoofd ga ik nu ook echt pas testen op NPO of erna omdat het anders echt een teleurstelling kan zijn. 


Super spannend en hoop echt dat hij alsnog positief is voor je! 
 
Terug
Bovenaan