Positieve zw-test en positieve ovu-test , hoe kan dit ?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi ,
Even een vraagje, ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan van romed, die gaf een donker lijntje en een hele lichte....vervolgens een ovutest erachteraan gedaan en die lijnen waren ook bijna allebei even donker !
Ik word haast gek van onzekerheid, weet iemand hoe het zit ?
Groetjes Chantal

heej,

Ik heb slechte ervaringen met die testen van Romed. Bij mij geven zo tot nu toe ook altijd licht lijntje.
Wat zou een logische verklaring kunnen zijn? Je eisprong of heb je je NOD al?
Hoelang is je cyclus en op welke dag zit je nu?
Heb je al een andere test geprobeerd? Kruidvat ofzo?
Ik zat in december met hetzzelfde probleem, deed daarna een CB test en die was negatief....ik koop nu nooit geen testen meer van Romed...
achteraf lees ik op meerdere sites dat die testen niet altijd even betrouwbaar zijn.

Succes!

Gr. wy2006

quote: mama van eentje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2007 15:17:27'));

Hoi hoi ,
Even een vraagje, ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan van romed, die gaf een donker lijntje en een hele lichte....vervolgens een ovutest erachteraan gedaan en die lijnen waren ook bijna allebei even donker !
Ik word haast gek van onzekerheid, weet iemand hoe het zit ?
Groetjes Chantal

Hai Chantal,

Heb ik ook eens gehad met de testen van Sensitest(die normaal erg betrouwbaar zijn in tegenstelling tot Romed). Het lh-hormoon en hcg-hormoon lijken sterk op elkaar ook al doen ze allebei iets heel anders in je lijf. Dus toen je testte, was je toen op je NOD of zat je rond je eisprong? Want als je zwanger bent reageert je ovutest dus soms ook en als je je eisprong hebt reageert hier  de zwtest ook op. TJa, nog niemand kan je echt duidelijkheid geven dus. IK hoop voor je dat het betekent wat je hoopt dat het betekent!
Maar ook ik heb heel veel vervelende verhalen van Romed gehoord, dus pas op met hoopvolle conclusies!
succes

xx Annette

De 1e 10 weken van je zwangerschap is ook het LH-gehalte hoger dus inderdaad slaat een ovu-test dan ook positief uit. Ook reageert LH met het HCG in een soort kruisreactie met elkaar dus geeft dit ook positieve uitslagen.
Grote kans dus dat je zwanger bent! Google anders even.
Toen ik zwanger was had ik het ook, was toen erg bang dat het niet goed was ofzo en heb toen deze vraag online aan een gyn gevraagd en die gaf deze reactie. Precies weet ik het niet meer.

Gr.
ineke

Terug
Bovenaan