positieve zwangerschapstest maar nu zware bloedingen gehad

A

Anoniem

Guest
hallo dames

ik ben nieuw gekomen op dit forum en ik zit met een vraag ten eerste wil ik graag weten wat nod betekent ik lees dit steeds terug maar weet niet wat dit nu precies inhoud.

ik ben in januari gestopt met de pil en zou eigelijk morgen 2 maart ongii moeten worden maar aangezien ik altijd erg ongeduldig ben en graag wou weten of ik nu zwanger ben heb ik afgelopen donderdag getest met een test waar je 6 dagen eerder mee kan testen en die was positief maar donderdag avond had ik wat bloedingen tot vandaag het leek erg op een ongesteldheid was    en ben er eigelijk nu vanuit gegaan dat ik dus een miskraam heb maar omdat ik nog een test had heb ik vanmiddag weer gestest en ook deze wees weer positief uit met een duidelijke streep

zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaakt en zou ik toch nog zwanger kunnen zijn?
en wat kan ik nu het beste doen moet ik mijn huisarts morgen bellen of maakt dat toch niet uit ik weet het niet zo goed meer dus als iemand tips heeft ze zijjn erg welkom

groetjes sabrina

hoi,

Jee, vervelend zeg, die onzekerheid, eerst helemaal gelukkig dat je test positief is, en die zelfde dag nog een bloeding.
Ik heb er verder geen ervarign mee, maar als je eerst zwanger was, en die bloedingen waren idd. een miskraam, dan zijn daarna niet meteen de hormonen uit je lichaam die de test positief maken.   Aan de andere kant hoor je vaak genoeg dat meiden/vrouwen gewoon ongi worden terwijl ze zwanger zijn...
Ik zou als ik jou was morgen gewoon even bij de huisarts langs gaan,
Sterkte!
Groet, MOON

Ik kan je helaas geen duidelijkheid geven. Als je een vroege miskraam heb gehad, kan het HCG hormoon nog een week of 2 in je lichaam zitten. Dan kun je dus nog positief testen terwijl je niet meer zwanger bent.

Aan de andere kant.... Een bloeding hoeft niet altijd een miskraam te betekenen. Je zegt dat het leek op een ongestelheid. Maar heb je dan ook stolsels verloren?? Een miskraam gaat meestal gepaard met stolsel verlies, helder rood bloedverlies en lage buik en/of rugpijn. Maar hoeft niet altijd hoor...

Helaas is op een echo ook pas met een week of 6 wat te zien. Dus dat zou nu ook geen optie zijn.

Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten. Bel in ieder geval morgen even een verloskundige of je huisarts. Zij kunnen dan waarschijnlijk wel een vroege echo voor je regelen (zo rond de 6 weken), om te kijken of je nu nog zwanger bent of niet!

sterkte, ik hoop dat je gewoon over 8 maanden een kindje in je armen mag houden.

xx
Mama van Navara

hoi dames

bedankt voor de reacties en ik zal morgen idd maar ff de huisarts bellen
had ook wel stolsels bij de bloedingen en was echt helder bloed met ook wel een soort krampen erbij  eigelijk precies zoals bij een ongesteldheid

nouja ik denk dan maar zo het mocht nu niet zo zijn en als het een miskraam is dan was het toch niet goed maar ja bllijft wel erg vervelend liever had ik niet geweten dat ik zwanger was  ,gelukig heb ik al een heel mooi wondertje van 3 jaar oud iets wat ik nu nog meer waardeer

groetjes sandra

He, dat klinkt toch niet goed, hoor, met helderrood bloed en krampen. Wat een teleurstelling, zo na eerst 2 keer een positieve test. Da;s een beetje het nadeel van die vroege testen; er gaat nog zo vaak wat fout. Anders had je nu alleen maar ongesteld geweest, met een kleine teleurstelling, en nu een grotere omdat je ook zwanger had kunnen zijn.
Nou, hopelijk volgende maand meer geluk!

Terug
Bovenaan